Studia filmowe, chcąc zarobić na swoich produkcjach, starają się tworzyć materiały promocyjne w wirtualnej rzeczywistości, które zachęcą jak największą liczbę osób, by wybrały się na kinowy seans. Cieszy, gdy takie zwiastuny czy reklamy nie są sklecone naprędce, a rzeczywiście reprezentują dobrą jakość i wprowadzają w klimat filmu. Tak jak krótki film VR promujący najnowszą produkcję Christophera Nolana – Dunkierka.
Warner Bros., studio zajmujące się produkcją Dunkierki, współpracowało z Microsoftem, Dellem i Intelem, żeby stworzyć zwiastun, który pokaże, czego będziemy mogli spodziewać się po nowym filmie Nolana.
Zwiastun w 4K wyprodukować jest stosunkowo łatwo, przynajmniej dla studia pokroju WB. Co innego coś, co będzie dobrze wyglądać w wirtualnej rzeczywistości. Dla wielu to kompletnie nowy świat. Save every breath: The Dunkierk VR Experience powstawał na stacjach roboczych Della, zasilanych przez procesory Intel Xeon. Podejrzewam, że to była jedyna forma współpracy, jaką te firmy podjęły w związku z tym krótkim filmem ;)
Polecam założyć słuchawki – dzięki pozycjonowaniu dźwięku można lepiej wczuć się w przedstawiane sceny.
Premiera Dunkierki już 19 lipca.
dzięki Sammobile