Wśród aplikacji, które znacząco zyskały na popularności podczas trwającej pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, z pewnością znajduje się Zoom. Komunikator może pochwalić się ogromną liczbą pobrań, a także rekordowymi wynikami w App Store.
Zoom pokonał nawet TikToka
Chińska aplikacja TikTok szturmem wdarła się na smartfony wielu młodych osób. Statystyki pokazują, że w 2019 roku osiągnęła więcej pobrań niż Facebook czy Instagram, dając się wyprzedzić tylko komunikatorowi WhatsApp. Co więcej, w tym roku TikTok nadal cieszy się ogromną popularnością i jest instalowany na milionach urządzeń.
Pod względem liczby pobrań w ciągu kwartału rekord nie należy już jednak do TikToka. Według danych udostępnionych przez firmę analityczną Sensor Tower, komunikator Zoom w ciągu trzech miesięcy osiągnął prawie 94 mln pobrań w USA. To zauważalnie lepszy rezultat od poprzedniego rekordzisty – TikTok w pierwszym kwartale 2020 roku wygenerował 67 mln pobrań z App Store.
Ponadto, jeśli połączymy wyniki z Google Play i App Store na całym świecie, to okaże się, że Zoom został pobrany 300 mln razy w ciągu kwartału. Warto zaznaczyć, że dotąd podobny wynik osiągnęły tylko dwie aplikacje – TikTok i Pokemon Go.
Oczywiście na rekordowy rezultat miała wpływ obecna sytuacja na świecie. Przez pandemię koronawirusa SARS-CoV-2 dużo osób pracuje zdalnie w domu. Wówczas wygodna aplikacja do prowadzenia wideokonferencji często okazuje się niezbędna, aby zapewnić sprawną komunikację w zespole. Zoom pod tym względem jest jedną z najlepszych propozycji, chociaż ostatnio ma coraz silniejszą konkurencję – Google Meet, Skype Meet Now czy nawet Facebook Rooms.
Rynek aplikacji w dobie koronawirusa
Firma Sensor Tower poinformowała, że pandemia miała ogromny wpływ na rynek aplikacji. W drugim kwartale 2020 roku, aplikacje biznesowe, fitness oraz edukacyjne wciąż znacząco zyskiwały na popularności. Co ciekawe, zauważalny jest wzrost pobrań oprogramowania związanego z podróżowaniem po dłuższym okresie niskiego zainteresowania.
Pobrania aplikacji na całym świecie osiągnęły rekordowy poziom 37,8 mld w drugim kwartale, co stanowi wzrost o 31,7% rok do roku. W przypadku App Store odnotowano wzrost na poziomie 22,6%, co przełożyło się na 9,1 mld instalacji. Z kolei użytkownicy Androida pobrali łącznie 28,7 mld aplikacji, co oznacza wzrost o 34,9% względem 2019 roku.