Fossil Gen 6 Hybrid
(źródło: Fossil)

Znany producent eleganckich smartwatchy opuszcza rynek

Rynek elektroniki od zawsze był dość elastyczny w kwestii liczby producentów i marek dostępnych w ofercie. Na dwie wychodzące firmy mogła pojawić się jedna wchodząca itd. Właśnie jesteśmy świadkami, jak jeden z producentów postanowił powiedzieć goodbye.

Smartwatch od zegarkowych specjalistów

Niewielu producentów klasycznych zegarków okupuje czołowe miejsca na liście najpopularniejszych marek wearable. Nic dziwnego – dziesiątki lat doświadczenia w sztuce robienia czasomierzy nie mają tutaj znaczenia. Liczy się styl, aplikacje, sensory i 128 tarcz do wyboru.

smartwatch Huawei Watch Ultimate Design
Huawei Watch Ultimate Design (fot. Katarzyna Pura | Tabletowo.pl)

Dlatego właśnie najpopularniejszym producentem smartwatchy jest Apple, a później za nim m.in. Samsung, Garmin czy Huawei. Producenci klasycznych konstrukcji pokroju Casio, TAG Heuer czy Citizen nie okupują pierwszych miejsc na listach.

Jednym z niewielu wyjątków była amerykańska marka Fossil. Producent zainwestował w ten rynek dość wcześnie, bo już w 2015 roku. Dla przypomnienia, wtedy zadebiutował również Apple Watch 1. generacji. Urządzenia Fossil łączyły klasyczny wygląd z funkcjami smart i oferowały przy tym konkurencyjną cenę. Ostatnim flagowym urządzeniem tego typu był wydany w 2021 roku Fossil 6. generacji. Ponadto powstały jeszcze edycje Gen 6 Hybrid czy Fossil Gen 6 Wellness Edition. 2024 rok mógł przynieść premierę smartwatcha 7. generacji. Tak się jednak nie stanie.

fossil 6. generacji smartwatch
Fossil Gen 6 Hybrid Wellness Edition – ostatni produkt marki (fot. Fossil)

Fossil nie chce już robić smartwatchy

Producent zdecydował, że odpuszcza sobie elektroniczne gadżety i planuje przenieść moce przerobowe na to, czym zajmował się wcześniej, czyli klasyczne czasomierze… i nie tylko.

Patrząc, jak wyewoluował rynek smartwatchy przez ostatnich kilka lat, podjęliśmy strategiczną decyzję, by opuścić biznes związany ze smartzegarkami. Fossil Group przekieruje zasoby, aby wzmocnić naszą główną siłę i podstawowe segmenty naszego biznesu, żeby zapewnić nam możliwości wzrostu: projektując i dystrybuując ekscytujące tradycyjne zegarki, biżuterię i skórzaną galanterię sygnowane naszą marką oraz licencjonowanymi markami. Jeff Boyer, wiceprezes wykonawyczy i dyrektor operacyjny Fossil w rozmowie z The Verge

Jaki los czeka właścicieli smartwatchy Fossil? Firma obiecuje, że zapewni aktualizacje Wear OS przez najbliższych kilka lat. Kiedy przestarzały system zacznie być utrapieniem lub zegarek wyzionie ducha, pozostanie znaleźć innego ulubionego producenta smartwatchy.