Snapchat miał spore problemy na początku 2018 roku, kiedy wprowadzono wielkie zmiany w aplikacji, zarówno na iOS, jak i na Androida. Spowodowało to naprawdę duży odpływ użytkowników, którzy przerzucili się na Instagrama i już nigdy nie wrócili do Snapchata. Historia lubi się powtarzać, więc ciekaw jestem, jakie zmiany pojawią się w aplikacji Evana Spiegela tym razem. I jak zareagują na nie jej użytkownicy.
Nad zmianami w Snapchacie tęgie głowy w Snap Inc. myślą już od ponad roku. Firma musi mieć jakiś plan na zatrzymanie u siebie użytkowników i zdobywanie kolejnych, choć robi się to coraz trudniejsze. Sytuacji nie ułatwia fakt, że osoby korzystające z aplikacji, nie widzą najmniejszego sensu w zmienianiu w niej czegokolwiek.
Evan Spiegel, prezes Snap Inc., musi jednak zmodyfikować działanie programu, bo w obecnej formie użytkowania, nie będzie ona w stanie na dłuższą metę zarabiać pieniędzy. Dla partnerów i sponsorów musi znaleźć się w niej jakieś dodatkowe miejsce – najlepiej takie, do którego użytkownicy chętnie by zaglądali. I tutaj rodzi się problem, bo kto chętnie ogląda reklamy?
„Android ma absolutnie kluczowe znaczenie dla naszej strategii. Około dwa miliardy osób nie używa obecnie Snapchata, a my z radością przyjęlibyśmy choć część z nich.”
– Evan Spiegel, CEO Snapchata
Niektórzy z ciekawości używają aplikacji Snapchata w wersji Alpha, gdzie testowane są różne pomysły Snap Inc., i ich wrażenia są raczej zgodne: nic, nad czym pracują obecnie programiści Snapchata, nie wydaje się być zmianą na lepsze. Jak przystało na wersję testową, apka potrafi często sama się zamykać i zawieszać na flagowych smartfonach, np. Pixelu 3 XL od Google. Jeśli tak, to strach myśleć, jak będzie zachowywać się na bardziej budżetowych urządzeniach, do właścicieli których rzekomo chce trafić Snap Inc.
Tego typu błędy muszą być całkowicie wyeliminowane przed wdrożeniem nowego Snapchata, które zapowiadane jest na późną jesień lub zimę bieżącego roku. Jeszcze ważniejsze jest zaproponowanie sensownych zmian i funkcji, które nie odstraszą (znowu) dotychczasowych użytkowników. W przeciwnym razie Snap Inc. czeka smutna przyszłość i zatoczenie koła w historii.
źródło: CNBC przez Android Police