Każdego dnia miliony Polaków korzystają z dobrodziejstw internetu. Jakie strony internetowe najczęściej odwiedzają i jakich aplikacji używają na co dzień? Odpowiedź na to pytanie dają najnowsze wyniki badania Mediapanel.
Jakie strony internetowe najczęściej odwiedzali Polacy w grudniu 2022 roku?
Dziś korzystanie z internetu dla większości Polaków jest codziennością. Jedni robią to rzadziej, inni częściej, ale znacząca część mieszkańców Polski każdego dnia zagląda do zasobów, znajdujących się w sieci.
Na pewno nie będzie nikogo niespodzianką, że w grudniu 2022 roku najczęściej odwiedzaną stroną internetową było google.com – w ostatnim miesiącu minionego roku domena ta miała blisko 27,81 realnych użytkowników i 93,72% zasięgu (tj. taka część użytkowników internetu w Polsce odwiedziła stronę google.com). Co ciekawe, witryna google.pl jest dopiero na 15. miejscu z wynikiem ~11,15 mln.
Na drugim miejscu znalazł się facebook.com z ponad 23 mln użytkowników, a na trzecim youtube.com z ~22,84 mln, natomiast zaraz za podium portale horyzontalne wp.pl i onet.pl. Interia.pl została natomiast wyprzedzona przez allegro.pl. Warto też zauważyć, że Instagrama odwiedziło w grudniu ponad dwa razy mniej Polaków niż Facebooka – ~10,6 mln.
Z jakich aplikacji mieszkańcy Polski korzystali najczęściej w grudniu 2022 roku?
Tutaj również nie powinno nikogo zaskoczyć, że najczęściej używaną aplikacją w grudniu 2022 roku była aplikacja Google – w jej przypadku odnotowano ~24,63 mln realnych użytkowników. W TOP 20 znalazło się jeszcze siedem programów giganta z Mountain View: YouTube (2. miejsce – ~22,45 mln RU – realnych użytkowników), Mapy Google (5. miejsce – ~18,99 mln RU), Gmail (6. miejsce – ~18,415 mln RU), Wiadomości (7. miejsce – ~17,44 mln RU), Dysk Google (9. miejsce – ~12,11 RU), Zdjęcia Google (10. miejsce – ~12,1 mln RU) i Google Duo (19. miejsce – ~6,775 mln RU).
W TOP 20 nie zabrakło również znanych komunikatorów: Messenger (4. miejsce – ~21,25 mln RU) i WhatsApp (8. miejsce – ~14,57 mln RU), a także aplikacji społecznościowych: Facebook (2. miejsce – ~22,53 mln RU), Instagram (11. miejsce – ~11,95 mln RU) i TikTok (12. miejsce – ~9,995 mln RU). Ponadto na liście pojawiły się OLX, Netflix, Allegro, InPost Mobile, Biedronka i Spotify (w takiej kolejności). Zestawienie zamyka Microsoft OneDrive.