Najwięksi na YouTube mogą liczyć na miliony, a nawet miliardy wyświetleń. Pozostali? Cóż, muszą zadowolić się znacznie gorszymi statystykami.
Największa platforma i ogromna baza użytkowników nie zawsze wystarcza
YouTube to obecnie największa platforma z materiałami wideo. Wielu twórców właśnie dzięki usłudze Google zdobyło ogromną popularności, a dzielenie się własnymi filmami stało się dla nich głównym, często bardzo zyskownym zajęciem.
Jak wspomniałem we wstępie, topowe filmy generują nawet miliardy wyświetleń. Nie oznacza to jednak, że każdy materiał spotka się z większym zainteresowaniem. Co więcej, jak wynika z raportu opublikowanego przez Pex, opierającego się na danych zebranych w 2019 roku, znaczna większośc wrzuconym filmów nie osiąga nawet 1000 wyświetleń.
Materiały na YouTube, którym nie udało się przekroczyć 1000 wyświetleń, stanowią aż 88,4% wszystkich udostępnianych treści. Natomiast filmy, które generują 100 tys. wejść i więcej, to zaledwie 0,77%. Mimo tego, to właśnie one odpowiadają za 82,83% rzeczywistej liczby widzów.
Twórcy wrzucają coraz więcej filmów
Jak pokazują udostępnione dane, średnia liczba przesłanych plików przez użytkownika ciągle rośnie. Co więcej, nie powinno się to zmienić w ciągu najbliższych lat – Google może liczyć na ciągłe wzrosty.
W 2019 roku średnia wyniosła 16 udostępnionych filmów, co jest rezultatem dwukrotnie lepszym niż wynik sprzed pięciu lat. Większość, bowiem aż 33%, to filmy należące do kategorii „Gry”. Co ciekawe, w 2018 roku mieliśmy do czynienia z wynikiem na poziomie 13 materiałów i to właśnie w 2019 odnotowano największy wzrost w ujęciu roku.
Muzyka wciąż najpopularniejsza na YouTube
Mimo iż materiały należącego do kategorii „Gry” stanowią większość i cały czas ich liczba gwałtownie rośnie, to nadal muzyka cieszy się największą liczbą wyświetleń w przeliczeniu na jeden film.
Średnia liczba wyświetleń w przypadku muzycznych materiałów wynosi ponad 20 tys. Natomiast materiały gamingowe osiągają średnią na poziomie około 3,5 tys. odtworzeń. Warto również zauważyć w poniższej tabelce, że muzyka ma najkrótszą średnią długość odtwarzania, a gaming najdłuższą.
Ogromna popularność teledysków i ogólnie muzyki na YouTube zwróciła uwagę Facebooka. Firma Marka Zuckerberga postanowiła bowiem rozpocząć kolejną bitwę o użytkowników i ogłosiła wprowadzenie oficjalnych teledysków na własną platformę.