„Bumper ads” stanie się niedługo najbardziej znienawidzonym zestawem słów wśród wszystkich osób przeglądających wideotreści na YouTube. Tak nazwano 6-sekundowe reklamy, których nie pominiesz na urządzeniu przenośnym.
Prawie każdy ogląda wideo na smartfonie. Dział mobile to segment, który wielokrotnie próbowano już zasypać reklamami, ale z różnym skutkiem. W końcu – ile można zmieścić treści reklamowych na kilkucalowym ekranie? YouTube postanowił przedstawić wszystkim swój najnowszy pomysł: reklamy, których nie da się pominąć. Wszyscy są pełni zachwytu, gdyż każdy je kocha.
Jak wyjaśnił menedżer projektu, Zach Lupei, materiały będą trwać maksymalnie 6 sekund. Dzięki swojej długości nie powinny być obciążeniem dla widza, który przecież, korzystając z mobilnej platformy, chciałby jak najszybciej przyjrzeć się właściwej treści.
Warto wspomnieć, że „bumper ads” nie zastąpią dłuższych reklam, lecz będą niejako ich uzupełnieniem. Podczas kampanii, którą niedawno przeprowadziło studio Atlantic Records, zauważono, że wyświetlenie kilkusekundowego spotu przedstawiającego skrót materiału wideo, bardzo dobrze wpływa na efektywność przekazu. Po krótkiej reklamie wyświetlana jest dłuższa i, co ciekawe, jest chętniej oglądana przez widzów, niż gdyby była puszczana bez „przedskoczka”.
Lupei jest mocno zapalony pomysłem: „Z niecierpliwością czekamy, jak kreatywna społeczność wykorzysta nowe narzędzie”. Reklamami nowego typu będzie można posługiwać się już w maju.
Poniżej próbka tego, czego już niebawem nie będzie dało się obejść:
http://https://youtu.be/0llZBNx8pL4
źródło: bgr.com