Opłacało się gonić za TikTokiem. Trend krótkich, nagrywanych pionowo filmów, upowszechniony przez dalekowschodnią platformę scementował się za pomocą YouTube Shorts, które pobiło nowy rekord liczby użytkowników.
2 miliardy ludzi ogląda pionowe filmy
Podczas podawania kwartalnych wyników finansowych, Google pochwalił się tym, jak mocno rozwinął się pomysł YouTube Shorts od ubiegłego roku. A rozwinął się znacząco – zwłaszcza pod względem liczby użytkowników.
Jeszcze rok temu YouTube Shorts oglądało jakieś 1,5 miliarda ludzi miesięcznie. Teraz liczba ta wzrosła do 2 miliardów każdego miesiąca. To ogromne zainteresowanie, porównując ten wynik z największą konkurencją dla Shortsów, czyli TikTokiem.
Niestety, TikTok nie podaje konkretnej liczby użytkowników w skali miesiąca. Ostatnie dane pochodzą z 2021 roku i wspominają o 1,1 miliarda osób. Trudno stwierdzić, jak mocno sytuacja poprawiła się od tego czasu. Firma niespecjalnie chwali się wynikami, więc całkiem możliwe, że nie są tak dobre, jak te zaprezentowane przez Google.
YouTube przynosi zyski
Wyniki finansowe za drugi kwartał 2023 roku mówią, że Google zarobił na YouTube 7,67 miliardów dolarów – i to z samych reklam. To lepiej, niż spodziewali się analitycy i o 4% bardziej dochodowo niż w ubiegłym roku.
Są też subskrybenci YouTube Premium, ale nie wiadomo dokładnie, ilu ich jest. W ubiegłym roku serwis podał, że liczba abonentów sięgnęła 80 milionów, a teraz nie zaktualizował tych danych. Trzeba więc bazować na tym, co wiedzieliśmy do tej pory.
Podsumowując wszystkie dziedziny, Alphabet, pod którego parasolem znajduje się Google, odnotował kwartalny przychód w wysokości 74,6 miliarda dolarów. W porównaniu z ubiegłorocznym wynikiem 69,7 miliarda dolarów, widać postęp.