Opłacało się gonić za TikTokiem. Trend krótkich, nagrywanych pionowo filmów, upowszechniony przez dalekowschodnią platformę scementował się za pomocą YouTube Shorts, które pobiło nowy rekord liczby użytkowników.
2 miliardy ludzi ogląda pionowe filmy
Podczas podawania kwartalnych wyników finansowych, Google pochwalił się tym, jak mocno rozwinął się pomysł YouTube Shorts od ubiegłego roku. A rozwinął się znacząco – zwłaszcza pod względem liczby użytkowników.
Jeszcze rok temu YouTube Shorts oglądało jakieś 1,5 miliarda ludzi miesięcznie. Teraz liczba ta wzrosła do 2 miliardów każdego miesiąca. To ogromne zainteresowanie, porównując ten wynik z największą konkurencją dla Shortsów, czyli TikTokiem.
Niestety, TikTok nie podaje konkretnej liczby użytkowników w skali miesiąca. Ostatnie dane pochodzą z 2021 roku i wspominają o 1,1 miliarda osób. Trudno stwierdzić, jak mocno sytuacja poprawiła się od tego czasu. Firma niespecjalnie chwali się wynikami, więc całkiem możliwe, że nie są tak dobre, jak te zaprezentowane przez Google.
![YouTube Shorts](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2021/07/youtube-shorts-1.png)
YouTube przynosi zyski
Wyniki finansowe za drugi kwartał 2023 roku mówią, że Google zarobił na YouTube 7,67 miliardów dolarów – i to z samych reklam. To lepiej, niż spodziewali się analitycy i o 4% bardziej dochodowo niż w ubiegłym roku.
Są też subskrybenci YouTube Premium, ale nie wiadomo dokładnie, ilu ich jest. W ubiegłym roku serwis podał, że liczba abonentów sięgnęła 80 milionów, a teraz nie zaktualizował tych danych. Trzeba więc bazować na tym, co wiedzieliśmy do tej pory.
Podsumowując wszystkie dziedziny, Alphabet, pod którego parasolem znajduje się Google, odnotował kwartalny przychód w wysokości 74,6 miliarda dolarów. W porównaniu z ubiegłorocznym wynikiem 69,7 miliarda dolarów, widać postęp.