Na blogu YouTube pojawiło się pewnego rodzaju podsumowanie 2018 roku wraz z określeniem celów, jakie platforma ta stawia sobie na rok 2019. Szefowa YouTube, Susan Wojcicki, potwierdziła przy okazji to, co wiedzieli już wszyscy od dawna: klip YouTube Rewind 2018 był niezbyt szczęśliwą produkcją.
Susan Wojcicki przyznała, że YouTube Rewind 2018, zdaniem użytkowników serwisu, nie odzwierciedlał dokładnie tego, co działo się na tej platformie w ciągu ubiegłego roku. Wielu miało poczucie, że YouTube przedstawiony na filmie opracowanym przez zespół Google, wcale nie był tym YouTubem, z którego korzystali przez zeszłe miesiące. Susan przyznała, że nawet jej dzieci nazwały Rewind 2018 „żenującym”.
Ludzie krytykowali film za tendencyjność i nie pozostawienie żadnej wzmianki o sprawach ważnych w 2018 roku. Zrezygnowano na przykład z udziału niektórych popularnych twórców, jak choćby PewDiePie, ze względu na to, że ich wizerunek mógłby wpłynąć negatywnie na ogólny, pozytywny przekaz Rewind 2018.
W reakcji na tego typu decyzje YouTube’a, film został niemal kompletnie odrzucony przez społeczność serwisu, pobijając niechlubny rekord liczby łapek w dół. Obecnie przy wideo tym znajduje się ich 15 milionów. Firma zapewnia, że zrobi, co w swojej mocy, żeby tegoroczny Rewind był znacznie lepszy, ale jednocześnie zastanawia się, czy wyłączyć możliwość głosowania na filmy za pomocą negatywnych ocen.
2018 rok zaznaczył się w historii YouTube również pozytywnymi rzeczami. Liczba kanałów z ponad milionem subskrybentów podwoiła się, a liczba twórców, którzy zarobili pięcio- i sześciocyfrowe kwoty na swoich kanałach (oczywiście wyrażane w dolarach), wzrosła o 40%.
W 2019 roku YouTube chce skupić się na trzech rzeczach:
- Wspieraniu sukcesów twórców i artystów
- Poprawie komunikacji i zaangażowania społeczności
- Rozwijaniu kwestii odpowiedzialności, m. in. za rozpowszechnianie fake news
Cóż, cieszymy się z sukcesów twórców, śmiejemy się z porażki Rewind 2018 i życzymy YouTube’owi kolejnych rekordów w bieżącym roku ;)
źródło: YouTube Blog