Konkurencja między serwisami strumieniującymi muzykę przybierze wkrótce bardziej wymierną formę. Wzrasta liczba osób płacących za usługi YouTube Premium i Music.
Sundar Pichai, szef Alphabetu, ujawnił podczas ostatniego raportu o zarobkach firmy, że YouTube Premium i Music mają łącznie 20 milionów subskrybentów. Są to dane z końcówki 2019 roku.
Serwisy muzyczne – kto ma najwięcej subskrybentów?
Porównywanie ze sobą liczby subskrybentów poszczególnych usług strumieniowania muzyki jest o tyle trudne, że serwisy te dość rzadko dzielą się informacjami o swoich osiągnięciach w tym zakresie.
Najchętniej o kolejnych pokonanych barierach wspomina Spotify, bo i jest się czym chwalić. Zgodnie z danymi z września 2019 roku, szwedzki serwis może liczyć na pieniądze od 113 milionów subskrybentów. Czyni to z tej usługi największego dostawcę muzyki wśród platform streamingowych. Na drugim miejscu jest Apple Music z 60 milionami płatnych użytkowników na koncie – to stan z czerwca 2019 roku, więc można swobodnie założyć, że jest ich nieco więcej. Trzecie miejsce zajmuje Amazon Music dzięki liczbie 55 milionów użytkowników, ale nie jest jasne, ilu z nich płaci za pełnoprawny dostęp do Music Unlimited. Jest jeszcze Deezer, który w rok temu zaraportował 7 mln subskrybentów oraz Tidal z grupą 3 mln użytkowników opłacających abonament.
Jak widać, YouTube Premium i Music są poza podium, jednak dla Sundara Pichai, nawet 20 milionów subskrypcji to jak dar z niebios. W gruncie rzeczy, to nie jest tak mało. Ciekaw jestem, jak usługi te przyjęły się w Polsce. Osobiście chyba nie znam nikogo, kto płaciłby za nie Google. Oczywiście to kompletnie niczego nie dowodzi, bo żadna ze mnie wyrocznia, jednak moje subiektywne wrażenie jest takie, że mało komu w naszym kraju spodobały się płatne propozycje YouTube. Mimo że są dostępne u nas już dobre pół roku, wciąż nie stały się jakąś widoczną sensacją.
YouTube nie wyjaśnił, w jaki sposób udało się osiągnąć wynik 20 milionów subskrybentów ani z jakich krajów oni pochodzą. Na pewno Google pozyskuje część użytkowników ofert Premium i Music za pomocą zwykłych reklam. Kilka klików w baner pojawiający się pod filmem, i już testujemy ograniczoną czasowo wersję YouTube Premium.
W Polsce YouTube Premium (które zawiera w sobie subskrypcję YouTube Music) kosztuje 23,99 zł miesięcznie.
YouTube Music i YouTube Premium wreszcie w Polsce! Oto najważniejsze informacje