Google YouTube Music logo
(fot. Tabletowo.pl)

YouTube Music ze sporym sukcesem w Google Play. Licznik instalacji przekroczył miliard

Usługa muzyczna YouTube Music pod względem popularności pozostaje daleko w tyle za Spotify czy Apple Music. Mimo tego aplikacja na Androida osiągnęła właśnie wysoką liczbę instalacji w Google Play.

Ponad miliard instalacji to wynik godny odnotowania

Korporacja z Mountain View ma swoim portfolio sporo internetowych usług, które okazały się ogromnym hitem. Należy tutaj wymienić chociażby wyszukiwarkę Google, YouTube’a czy Dysk Google. Nie oznacza to jednak, że każdy produkt skazany jest na sukces. Dobrym przykładem są próby firmy w stworzeniu własnego komunikatora, serwisu społecznościowego czy usługi muzycznej.

Owszem YouTube Music nie pokonał Spotify czy Apple Music i pozostaje w cieniu największych serwisów streamingu muzyki, ale nie można powiedzieć, że spotkał się z chłodnym przyjęciem. Potwierdzają to wyniki w Google Play.

YouTube Music
YouTube Music w Google Play (fot. Tabletowo.pl)

Jak zwraca uwagę serwis Android Police, liczba instalacji aplikacji właśnie przekroczyła miliard, co należy uznać za naprawdę dobry rezultat. Należy dodać, że serwis może również pochwalić milionami słuchaczy. Dane z zeszłego roku wskazują, że wraz z YouTube Premium, muzyczna usługa zgromadziła 20 mln użytkowników. Najpewniej teraz liczba jest jeszcze większa.

Nic nie wskazuje, aby YouTube Music zbliżył się do Spotify czy Apple Music, ale i tak staje się jednym z bardziej znaczących graczy na rynku streamingu. Po aplikacje sięgają zarówno użytkownicy smartfonów działających pod kontrolą Androida, jak i iOS. W przypadku App Store aplikacji udało się wskoczyć do czołówki najlepszych w kategorii Muzyka.

Początki nie były łatwe

Usługa YouTube Music została uruchomiona w 2015 roku, ale początkowo nie cieszyła się zbyt dużą popularnością. Zmieniło się to dopiero, gdy Google zdecydowało się rozszerzyć dostępność na więcej krajów, rozbudować funkcjonalność aplikacji, a także uśmiercić Muzykę Google Play.

W Polsce z YouTube Music możemy oficjalnie korzystać od dwóch lat. Ceny usługi przedstawiają się podobnie do Spotify czy Apple Music – podstawowa subskrypcja to 19,99 złotych. Dostępna jest również darmowa wersja, ale należy pamiętać o ograniczeniach i pogodzić się z koniecznością oglądania reklam.