Jak Xiaomi zapowiedziało, tak zrobiło – aplikacja Mi Fit zmieniła się w Zepp Life. Nie wszyscy użytkownicy przyjęli jednak tę zmianę z radością. Pojawia się wiele głosów niezadowolenia po aktualizacji, podobnie jak w przypadku nowego programu Xiaomi Mi Fitness, który połączył w sobie funkcjonalność trzech innych aplikacji.
Xiaomi Mi Fit to teraz Zepp Life. Jest też nowa aplikacja Mi Fitness. Użytkownicy narzekają na błędy
Xiaomi poinformowało, że aplikacja Mi Fit zostanie przemianowana na Zepp Life przy okazji globalnej premiery smartwatchy Xiaomi Watch S1 i Watch S1 Active. Jej zadaniem jest obsługa starszych urządzeń marki, na przykład opasek fitness Xiaomi Mi Smart Band 5 i Xiaomi Mi Smart Band 4.
To jednak nie koniec zmian. Jednocześnie Xiaomi postanowiło scalić kilka innych w aplikacji w jedną o nazwie Xiaomi Mi Fitness – przejęła ona funkcjonalność programów Xiaomi Wear i Xiaomi Wear Lite oraz Xiaomi Health. Jest ona dedykowana urządzeniom Xiaomi, które zostały wprowadzone na rynek w ostatnim czasie, w tym najnowszym smartwatchom Watch S1 i Watch S1 Active, a także Mi Watch, Mi Watch Lite, Redmi Watch 2 Lite, jak również opaskom Xiaomi Mi Smart Band 6 i Redmi Smart Band Pro.
To znacząca, wręcz rewolucyjna zmiana, bowiem użytkownicy przyzwyczaili się przez lata do tych aplikacji, a teraz muszą oswoić się z nowymi programami. W przypadku Zepp Life „wewnętrznie” nic się nie zmieniło, gdyż interfejs graficzny jest taki sam jak w Mi Fit. Z kolei w kontekście Mi Fitness pojawiają się głosy, że wygląd jest „ładniejszy”.
Proces aktualizacji nie przebiegł jednak gładko i bez problemów. Wielu użytkowników skarży się na niepoprawne działanie aplikacji oraz problem z transferem danych do nowego programu. Zarówno na stronie Zepp Life, jak i Mi Fitness w Sklepie Google Play pojawiają się negatywne oceny z tylko jedną gwiazdką.
Użytkownicy Zepp Life masowo zgłaszają, że nie mogą sparować opaski ze smartfonem lub skarżą się, że połączenie między urządzeniami jest regularnie zrywane. Ponadto wiele osób narzeka na problemy z powiadomieniami z Messengera. Z kolei w przypadku Mi Fitness również punktowane są problemy z synchronizacją danych (u niektórych zniknęła cała dotychczasowa historia) i stabilnością połączenia wearable ze smartfonem, a także z powiadomieniami.
Należy jednak zaznaczyć, że nie wszyscy użytkownicy narzekają na aplikację Mi Fitness – pojawiają się również opinie, że nowy program bardzo się podoba, aczkolwiek pozytywnych recenzji jest relatywnie niewiele. Podobnie jak w przypadku Zepp Life. Xiaomi z pewnością usłyszało głosy niezadowolenia, gdyż spływają one z całego świata, nie tylko z Polski – pozostaje liczyć, że firma szybko wyeliminuje błędy w najbliższej aktualizacji.