Masz smartfon Xiaomi? Nie? Twój znajomy na pewno ma

Xiaomi Mi 11 Lite 5G fot. Tabletowo.pl

Xiaomi Mi 11 Lite 5G fot. Tabletowo.pl

Doskonale pamiętam, gdy widok człowieka ze smartfonem Xiaomi w Polsce był czymś rzadko spotykanym, bo marka jeszcze wtedy nie sprzedawała swoich urządzeń w kraju nad Wisłą i zainteresowani musieli je ściągać własnym sumptem z Chin. Dziś to powszechne. Producent pochwalił się, ile osób na całym świecie korzysta z jego produktów z MIUI i przy okazji podał również mnóstwo innych, ciekawych danych.

Ile osób na świecie korzysta ze smartfonów Xiaomi z MIUI?

W czerwcu 2022 roku globalna liczba aktywnych użytkowników MIUI w miesiącu osiągnęła liczbę 547 mln, co oznacza, że w ciągu roku zwiększyła się aż o 93,1 mln. W samych Chinach zaś 140,2 mln (niespełna 26% wszystkich na świecie), więcej o 16,3 mln niż rok temu. Na koniec pierwszego kwartału 2022 roku było ich zaś 529 mln, czyli przez trzy miesiące oprogramowanie zyskało w ujęciu globalnym 17,8 mln kolejnych użytkowników (w samych Chinach 4,6 mln).

W drugim kwartale 2022 roku Xiaomi było w TOP 3 największych dostawców smartfonów na 55 rynkach globalnych (w TOP 5 już na 67), a w samej Europie miało 21,7% udziałów, co dało firmie drugą pozycję, natomiast w ujęciu globalnym (według Canalys) 13,8%, dzięki czemu znalazło się na trzecim miejscu w TOP 3 i już drugi kwartał z rzędu zwiększyło udziały w rynku. Producent w tym okresie dostarczył 39,1 mln sztuk smartfonów na świecie, o 1,5% więcej niż w poprzednim kwartale.

fot. Katarzyna Pura / Tabletowo.pl

Xiaomi pochwaliło się również, że udział w kanale operatorskim w Europie zwiększył się z 17% do 18%, natomiast w Ameryce Łacińskiej z 17,7% do 19,3%. Ponadto według Canalys udział smartfonów, sprzedawanych przez operatorów, lokuje firmę w TOP 3 na aż 40 rynkach zagranicznych.

W drugim kwartale 2022 roku przychody z tytułu sprzedaży smartfonów na całym świecie sięgnęły 42,3 mld juanów, podczas gdy ogólna wysokość przychodów za ten okres to 70,2 mld juanów. Z kolei rynki zagraniczne odpowiadają za 34 mld przychodów, co stanowi 48,4% całości przychodów marki.

Ile osób korzysta z urządzeń Xiaomi?

Samo MIUI na koniec czerwca miało 547 mln użytkowników, natomiast liczba podłączonych urządzeń IoT (włączając smartfony, tablety i laptopy) na platformie AIoT Xiaomi sięgnęła 526,9 mln – to więcej o 40,7% niż rok temu. Liczba osób, posiadających przynajmniej pięć podłączonych sprzętów (z wyłączeniem smartfonów, tabletów i laptopów) po raz pierwszy w historii przekroczyła 10 mln, osiągając 10,2 mln (wzrost o 37% rok do roku). Aplikacja Mi Home miała zaś w czerwcu 2022 roku 70,8 mln aktywnych użytkowników w miesiącu (więcej o 25,2% niż rok wcześniej).

Xiaomi Pad 5 Pro 12.4 (źródło: Xiaomi)

Przychody z tytułu sprzedaży urządzeń IoT i produktów lifestyle’owych w drugim kwartale 2022 roku wyniosły 19,8 mld juanów. Producent nie ukrywa, że popyt na artykuły uznaniowe na rynkach zagranicznych był słaby w krótkim okresie, w związku z czynnikami makroekonomicznymi, jednak w Chinach wiele kategorii produktów IoT osiągnęło solidny wzrost.

Xiaomi poinformowało również, że w drugim kwartale 2022 roku dostarczyło w ujęciu globalnym 2,6 mln telewizorów, przewyższając tym samym całkowity spadek na globalnym rynku telewizorów. Producent zdradził też, że jego marża zysku brutto w tym segmencie urządzeń znacząco wzrosła rok do roku, a przychody zagraniczne z reklam wzrosły aż o 50% w porównaniu do podobnego okresu rok wcześniej. Przyczyniło się do tego głównie zwiększenie bazy użytkowników poza Chinami, ulepszona zawartość i usługi oraz głębsza współpraca z globalnymi partnerami biznesowymi firmy.

Xiaomi wydaje coraz więcej na badania i rozwój

Jako globalna marka Xiaomi nie może pozwolić sobie na stanie w miejscu. Konieczny jest nieustanny rozwój i penetrowanie nowych obszarów rynku oraz technologii. Firma doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego sukcesywnie zwiększa wydatki na badania i rozwój. W drugim kwartale 2022 roku przeznaczono na ten cel 3,8 mld juanów, o 22,8% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Łączne wydatki w 2022 roku mają sięgnąć 17 mld i w sumie 100 mld w ciągu następnych pięciu lat.

Xiaomi w ostatnim czasie skupiło się m.in. na opracowaniu chipu odpowiedzialnego za zarządzenie baterią – Surge G1, a także humanoidalnego robota CyberOne. Ponadto w drugim kwartale przeznaczono 611 mln juanów na wydatki związane z inteligentnymi autami elektrycznymi i inne, nowe inicjatywy. Producent zapowiedział, że podczas pierwszej fazy planuje zainwestować w technologię autonomicznej jazdy 3,3 mld juanów, w trakcie której stworzy flotę 140 testowych pojazdów, aby opracować kolejne technologiczne przełomy.

Exit mobile version