smartfon Xiaomi 14 Ultra smartphone
Xiaomi 14 Ultra (źródło: Xiaomi)

Seria Xiaomi 14 bije rekordy popularności w Europie

Polityka Xiaomi odnośnie flagowych modeli smartfonów jest dobrze znana. Najpierw trafiają one na chiński rynek, a po jakimś czasie oglądamy ich ponowną premierę w Europie. Xiaomi 14 zadebiutował w Polsce 25 lutego. Producent chwali się, że wyniki sprzedażowe nowych flagowców są znacznie lepsze niż w przypadku ich poprzedników.

Ile kosztują nowe flagowce Xiaomi w Polsce?

Przypomnijmy, że Xiaomi 14 jest wyposażony w 6,36-calowy wyświetlacz OLED o rozdzielczości 2670×1200 pikseli i częstotliwości odświeżania 120 Hz. Sercem smartfona jest procesor Snapdragon 8 Gen 3, które współpracuje z nawet 16 GB RAM. Fotografie można wykonać za pomocą trzech aparatów (każdy z nich ma 50 Mpix). Akumulator smartfona ma zaś pojemność 4610 mAh i wspiera ładowanie o mocy 90 W. Nowy flagowiec Xiaomi jest dostępny w Polsce w konfiguracjach 12/256 GB i 12/512 GB za odpowiednio 4499 i 4799 złotych.

Z kolei Xiaomi 14 Ultra zadebiutuje w Polsce dopiero 19 marca 2024 roku. Jego cena wyniesie 6799 złotych za wersję z 16 GB RAM i 512 GB pamięci wewnętrznej. W zamian użytkownicy dostaną m.in. cztery 50 Mpix aparaty, wyświetlacz AMOLED LTPO o przekątnej 6,73 cala, rozdzielczości 3200×1440 pikseli i jasności 300 nitów z adaptacyjnym odświeżaniem ekranu na maksymalnym poziomie 120 Hz, procesor Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 pod maską i 5300 mAh akumulator. Można powiedzieć, że jest naprawdę topowo.

Seria Xiaomi 14 bardzo dobrze się sprzedaje

Jak ujawnił w swoim wpisie w portalu Weibo prezes Xiaomi, Lu Weibing, nowe flagowce cieszą się w Europie naprawdę dużą popularnością. Chociaż smartfony zostały wprowadzone do sprzedaży zaledwie dwa dni temu (25 lutego 2024 roku), to wynik sprzedażowy Xiaomi 14 Ultra jest trzykrotnie wyższy niż modelu Xiaomi 13 Ultra w analogicznym okresie po jego premierze.

Xiaomi 14 radzi sobie jeszcze lepiej, ponieważ jego sprzedaż jest sześciokrotnie wyższa niż w przypadku jego poprzednika. Oczywiście warto zauważyć, że nie poznaliśmy konkretnych liczb i danych. Portal NotebookCheck podkreśla jednak, cały post prawdopodobnie odnosi się do wyników sprzedaży z pierwszych kilku godzin dostępności.

Jednocześnie warto dodać, że Xiaomi 14 Ultra został wprowadzony na rynek chiński kilka dni temu i również tam odnotowuje znacznie lepszą sprzedaż niż model Xiaomi 13 Ultra.