Xbox Adaptive Controller, czyli specjalny kontroler dla graczy niepełnosprawnych ruchowo od Microsoftu, jest zapakowany w pudełko, które od inżynierów tej firmy wymagało niezwykłej uwagi – projektowali je przez rok. Ale co tak naprawdę jest w nim takiego szczególnego?
W maju Microsoft zaprezentował Xbox Adaptive Controller. Sam kontroler jest prostokątny. Na urządzeniu znajdują się dwa duże, programowalne przyciski. Można jednak do niego dołączyć inne akcesoria, takie jak przełączniki, przyciski, podstawy i joysticki, które zastępują przyciski X, Y, A, B czy strzałki. Tych dodatków można mieć nawet 19!
https://www.tabletowo.pl/2018/05/17/microsoft-prezentuje-xbox-adaptive-controller-dla-graczy-z-ograniczeniami-ruchowymi/
Dzięki temu urządzeniu osobom niepełnosprawnym będzie łatwiej grać, aniżeli na padzie lub klawiaturze i myszce, choć nie sprawdzi się ono w przypadku wszystkich tytułów. Jednak osoba z ograniczeniami ruchowymi ma w końcu możliwość używać kontrolera, którym jest mu najlepiej grać.
Kontroler dostępny będzie w sprzedaży od września w cenie 339,99 złotych. Już teraz trwa jego przedsprzedaż na stronie Microsoftu. W projektowanie Adaptive Controller’a oraz jego pudełka zaangażowały się organizacje, takie jak The AbleGamers Charity, The Cerebral Palsy Foundation, SpecialEffect i Warfighter Engaged.
Samo pudełko zostało stworzone z myślą prostego rozpakowania. Zawiera ono wiele uchwytów, dzięki którym niepełnosprawnemu będzie łatwiej je otworzyć. Mimo dostosowania kartonu do takich specyficznych potrzeb, opakowanie w dalszym ciągu nawiązuje do pozostałych urządzeń z serii XBOX.
Projektowane ono było dwanaście miesięcy, czyli okrągły rok. Prototypy były tworzone, między innymi, poprzez druk 3D. Kolejnym etapem były testy przeprowadzane przez organizacje wspierające niepełnosprawnych, wymienione w wyższej części artykułu. Po wielu próbach udało się stworzyć pudełko idealne, którego proces odpakowywania wygląda następująco:
Jak mówią przedstawiciele Microsoftu, między innymi Kevin Marshall – dyrektor kreatywny ds. opakowań i zawartości:
„Opakowanie jest bardzo ważną częścią produktu dla firmy takiej, jak Microsoft. Dzięki niemu konsumenci poczują się lepiej podczas użytkowania urządzenia. Dlatego pragnęliśmy, aby każdy proces rozpakowania był prosty i łatwy.”
To całkiem w porządku ze strony inżynierów Microsoftu, że zadbali nie tylko o odpowiedni sprzęt dla niepełnosprawnych, ale także pomyśleli o takim szczególe, jak łatwe w otwarciu pudełko.
Źródła: zdjęcie tytułowe, Xbox, Engadget, Benchmark.pl