Co jest głównym powodem, dla którego wiele firm traktuje poważnie rynek gier mobilnych? Pieniądze. W ubiegłym roku ludzie grający na smartfonach wydali na mobilną rozrywkę grube miliardy dolarów.
Opublikowany niedawno raport firmy analitycznej Sensor Tower, dotyczący zarobków branży gier mobilnych, czyli przeznaczonych na smartfony i tablety z Androidem i iOS, sugeruje, że użytkownicy urządzeń przenośnych są coraz bardziej skłonni wydawać pieniądze na tego typu produkcje. W sumie globalne wydatki konsumentów na gry mobilne wyniosły w 2019 roku aż 61,7 mld dolarów. Jest to aż 12,8-procentowy wzrost względem 2018 roku, gdzie producenci gier zarobili na nich 57,4 mld dolarów.
Gry to przede wszystkim tytuły mobilne
Tym, którzy uparcie utrzymują, że „gry mobilne to nie prawdziwe gry”, rok w rok przypomina się, że ta dziedzina przemysłu już dawno prześcignęła pod względem uzyskiwanych przychodów rynek gier stacjonarnych. Innymi słowy: pieniądze, które zarabiają takie tytuły są bardziej „prawdziwe” niż te uzyskiwane ze sprzedaży gier na PC i konsole. Globalne wydatki konsumentów na gry na smartfony stanowią 74% całkowitych ich wydatków na branżę gier w ogóle.
Jeśli właściciel telefonu z Androidem lub iOS wydaje pieniądze w sklepie z aplikacjami, to okazuje się, że zwykle jest to właśnie jakaś gra. Stanowią one 68% całkowitych przychodów Apple Store i 84% przychodów Google Play.
W 2019 roku pobierano także najwięcej gier mobilnych w historii. Liczba instalacji sięgnęła 42,1 miliarda, co jest wzrostem względem poprzedniego roku o 9,9%. Większość pobrań można przypisać Androidowi – to na niego trafia 78% wszystkich zasysanych gier. Jednym z najpopularniejszych tytułów na tej platformie jest Garena Free Fire – odpowiednik PUBG dla właścicieli nieco słabszych smartfonów. Na iOS najlepiej radzi sobie Call of Duty: Mobile.
Sensor Tower zwraca uwagę na to, że rynek gier mobilnych jest bardzo zdrowy, jeśli chodzi o konkurencję. Na liście 20 najpopularniejszych gier czwartego kwartału 2019 roku żadna firma nie zdołała umieścić trzech własnych tytułów. Tego typu różnorodność deweloperów wymusza ciągłą walkę o dominację, co pozytywnie odbija się na przystępności gier mobilnych i kreatywność w pozyskiwaniu nowych użytkowników.
Polacy, wydajecie więcej pieniędzy na gry mobilne niż na konsolowe lub PC-towe
źródło: Sensor Tower przez gizchina