Włoski Urząd Antymonopolowy idzie na konfrontację z Google. Chodzi o domniemanie nadużyć, jakich firma z Mountain View miałaby się dopuścić w ramach swojej usługi Android Auto. W tle pojawia się aplikacja firmy Enel: X Recharge.
Urzędnicy z półwyspu apenińskiego mają ostatnio pełne ręce roboty. Niemal dokładnie miesiąc temu wszczęto postępowanie przeciwko Amazonowi, wobec którego zaistniało domniemane nadużycie swojej dominującej pozycji w handlu elektronicznym i usługach logistycznych. Teraz pod lupę wzięto Google, które rzekomo odmówiło integracji aplikacji Enel X Recharge w ramach usługi Android Auto, za którą odpowiada firma z Mountain View.
We wniosku zauważono, iż Android Auto umożliwia użytkownikom łatwe i bezpieczne korzystanie z wybranych aplikacji i funkcji telefonu w chwili, gdy prowadzimy pojazd. Urzędnicy chcą ustalić, dlaczego program od firmy Enel nie został dopuszczony do listy dozwolonych aplikacji. W oświadczeniu pada też wzmianka o tym, że Google mogło kierować się chęcią wzmocnienia roli Map Google, choć – w mojej subiektywnej opinii – obie aplikacje nie wykazują względem siebie zbyt wielu powiązań.
Rozwiązanie od Enel pozwala na ładowanie samochodu elektrycznego z wykorzystaniem publicznych stacji ładowania. Użytkownik musi zarejestrować się w usłudze, podać swoje dane i wybrać metodę płatności. Trudno tutaj znaleźć wiele analogii do Map Google, prawda? Wydaje się jednak, że kością niezgody mogła być funkcja prezentowania najbliższych stacji na mapie, która wykorzystuje rozwiązania od Google.
Android w samochodzie z własną bazą aplikacji. Google ogłasza otwarcie platformy
Pozwala to wysnuć domniemanie, wedle którego producent preferowałby, aby użytkownicy wyszukiwali stacje ładowania z wykorzystaniem Map Google. Wydaje się, że Włoski Urząd Antymonopolowy obrał właśnie tę ścieżkę, choć trudno brać ją za pewnik. Wiemy natomiast, że rzecznik prasowy firmy skontaktował się z CNBC, odpowiadając, iż skarga zostanie sprawdzona. Zaznaczono też, że firma z Mountain View wyczekuje na współpracę z urzędem w celu rozwiązania problemu. Postępowanie ma zakończyć się do 30 maja 2020 roku.
źródło: CNBC