Internet rzeczy jest super, dopóki nie zacznie sprawiać problemów. Niektórzy posiadacze elektrycznych Tesli przekonali się dziś o tym na własnej skórze, kiedy byli zmuszeni pozostać w swoich samochodach podczas awarii aplikacji zarządzającej autem.
Niektórzy użytkownicy Tesli w Stanach Zjednoczonych, uwięzieni w swoich samochodach, zaczęli informować o problemie na Twitterze, kiedy okazało się, że kontakt z pomocą techniczną Tesli jest utrudniony. Według serwisu DownDetector (który przydał się do poglądowego określenia wielkości dzisiejszej awarii T-Mobile), pierwsze sygnały o problemach pojawiły się o 2-3 nad ranem czasu miejscowego.
https://twitter.com/melissachanhk/status/1168674782864297985
Chociaż aplikacja Tesli może przydać się do otworzenia samochodu, nadal można użyć w tym celu karty-klucza. Da się to zrobić również z poziomu aplikacji będąc offline. W czym więc problem? Ci właściciele Tesli, którzy nie mieli w zwyczaju nosić przy sobie karty, „przyłapani” przez awarię, gdy byli wylogowani z aplikacji, stracili szansę na odblokowanie auta. Jeśli dodatkowo przebywali wtedy w środku, to nie mieli możliwości otworzenia drzwi. Pech.
@elonmusk @Tesla locked out. Phone app doesn’t respond. Signed out and signed back in but it says no cars in the account.
— Kevin (@kart1107) September 3, 2019
Awaria, związana zapewne z okresową aktualizacją na serwerach Tesli, nie trwała zbyt długo, ale niektórzy użytkownicy elektrycznych wozów musieli poczekać aż 3,5 godziny zanim aplikacja producenta znów zaczęła działać. Inni – noszący przy sobie kartę-klucz, poradzili sobie z problemem „po staremu”. Tesla nie odpowiedziała na prośby skomentowania sprawy.
Hey @Tesla. I love my new Model 3… but now the app won’t refresh, won’t let me sign in, and says I have no vehicle. I’ve been on hold for tech support for an hour. Is my new car a red brick already?
— Ethlie Ann Vare (@ethlie) September 3, 2019
W ubiegłym roku miał miejsce podobny incydent, kiedy podczas jednej z przerw konserwacyjnych, niektórzy użytkownicy Tesli stracili na jakiś czas możliwość otworzenia samochodu z poziomu aplikacji. Tego typu sytuacje mogą wydawać się normalne – wszak awarie mogą przydarzyć się wszędzie i zawsze, ale spróbuj to wytłumaczyć człowiekowi, który utknął w swoim samochodzie na nie-wiadomo-jak-długo.
Ok again, now the app is back up for many of us. Again you can’t get into the car without the app, key card, the fob or Tesla opening for you (I believe). Those who didn’t have a key card were stuck and Tesla told me they couldn’t remote open it for people. Feel free to ask Tesla
— Ana Grace (@anagrace) September 3, 2019
Tesla zaoferuje swoim klientom nielimitowane, darmowe ładowanie
źródło: The Next Web