Amerykański producent inteligentnych opasek sportowych, firma Fitbit, wchodzi na rynek płatności mobilnych. Wkrótce w urządzeniach firmy z siedzibą w San Francisco pojawi się możliwość płacenia zbliżeniowego za produkty.
Płatności mobilne stają się coraz popularniejszym rozwiązaniem i kolejne firmy wprowadzają własne standardy, bądź też korzystają ze znanych już rozwiązań. Trend zapoczątkował Apple z usługą Apple Pay – najpierw w smartfonach iPhone, potem w zegarkach Apple Watch. Tuż za konkurentem swoją usługę uruchomili Google (Google Pay) oraz Samsung (Samsung Pay).
Co ciekawe, Google Pay jak na razie nie stał się standardem dla urządzeń bazujących na Androidzie – przykładem jest chociażby Samsung. Ale również producenci inteligentnych opasek sportowych dostrzegają potencjał rynku płatności zbliżeniowych.
Firma Fitbit przejęła właśnie aktywa startupu Coin, który specjalizuje się właśnie w płatnościach z poziomu urządzeń mobilnych. Przejęto nie tylko know-how, ale również zespół pracowników, którzy teraz będą pracować nad wdrożeniem płatności za pomocą NFC w opaskach Fitbit. Nie wykupiono natomiast całej firmy, która nadal będzie niezależnie od współpracy z Fitbit rozwijać dalej swoją działalność.
Warto jeszcze zaznaczyć, że konkurencja dla Fitbit, firma Jawbone, oferuje już płatności zbliżeniowe, ale tylko w USA – dzięki współpracy z American Express.
Źródło: Fitbit