Niemal każda aktualizacja, a w szczególności ta większa, oprócz naprawienia błędów czy dodania nowych funkcji, jest w stanie sporo namieszać z peryferiami użytkowników. Drukarki są sprzętem, można rzec, wyjątkowo wrażliwym na zmiany w systemie operacyjnym. Niejednokrotnie po wydaniu nowej wersji Windowsa pojawiały się informacje o różnych problemach z ich działaniem i nie inaczej jest w przypadku Windowsa 11.
Drukarki Brother mają problemy z Windows 11
W sieci pojawiły się informacje, że drukarki firmy Brother nie są wykrywane przez komputery użytkowników w przypadku połączenia przez USB. Problem występuje wyłącznie w systemie Windows 11, a lista modeli dotkniętych tym problemem jest bardzo obszerna. Obejmuje ona bowiem aż 92 modele drukarek, zarówno atramentowych (z serii InkJet), jak i laserowych. Oto one:
DCP-B7500D, DCP-B7535DW, DCP-J1050DW, DCP-J1100DW, DCP-J1140DW, DCP-J1200W(XL), DCP-J572DW, DCP-L2531DW, DCP-L2535D , DCP-L2535DW, DCP-L2550DW, DCP-L3510CDW, DCP-L3551CDW, DCP-L5500D, DCP-L5600DN, DCP-T220, DCP-T310, DCP-T420W, DCP-T510W, DCP-T520W, DCP-T710W, DCP-T720DW, DCP-T820DW, DCP-T825DW, HL-B2000D, HL-B2080DW, HL-L2310D, HL-L2335D, HL-L2350DW, HL-L2351DW, HL-L2370DN, HL-L2375DW, HL-L2376DW, HL-L2385DW, HL-L2386DW, HL-L2395DW, HL-L3210CW, HL-L3230CDN, HL-L3230CDW, HL-L3270CDW, HL-T4000DW, MFC-B7715DW, MFC-J1010DW, MFC-J1300DW, MFC-J2330DW, MFC-J2730DW, MFC-J3530DW, MFC-J3930DW, MFC-J4340DW(XL), MFC-J4440DW, MFC-J4540DW(XL), MFC-J491DW, MFC-J5330DW, MFC-J5730DW, MFC-J5845DW, MFC-J5930DW, MFC-J5945DW, MFC-J6530DW, MFC-J6545DW, MFC-J6730DW, MFC-J690DW, MFC-J6930DW, MFC-J6935DW, MFC-J6945DW, MFC-J890DW, MFC-L2710DW, MFC-L2713DW, MFC-L2715DW, MFC-L2716DW, MFC-L2730DW, MFC-L2750DW, MFC-L2751DW, MFC-L2770DW, MFC-L2771DW, MFC-L3710CW, MFC-L3735CDN, MFC-L3745CDW, MFC-L3750CDW, MFC-L3770CDW, MFC-L5700DN, MFC-L5755DW, MFC-L5900DW, MFC-L6700DW, MFC-L6900DW, MFC-L8690CDW, MFC-L8900CDW, MFC-L9570CDW, MFC-T4500DW, MFC-T810W, MFC-T910DW, MFC-T920DW, MFC-T925DW
Użytkownikom tych drukarek producent zaleca skorzystanie z innego rodzaju połączenia do momentu usunięcia tego błędu.
Na tym jednak problemy użytkowników drukarek firmy Brother się nie kończą. Producent twierdzi, że kolejnych 106 modeli urządzeń (spoza powyższej listy) działa poprawnie, lecz informuje użytkownika o błędzie połączenia przed rozpoczęciem drukowania. Jest to zdecydowanie mniejszy problem niż w przypadku urządzeń, które kompletnie odmawiają posłuszeństwa przy połączeniu z wykorzystaniem kabla USB, lecz z pewnością może zdezorientować spore grono użytkowników.
Co więcej, w przypadku drukarek Brother, połączonych kablem USB, korzystanie z poniższych programów producenta może być niemożliwe:
- Device Settings Tool
- Paper Size Setup Tool
- Distributed Print Tool
- Special ID Setting Tool
- Wireless Setup Wizard
- P-Touch Editor 5.4
- Update Software
- Transfer Manager
- Transfer Express
- Template Settings
- Printer Setting Tool
Microsoft nie odniósł się do problemu
Brother jest świadomy problemu i zapewnia, że rozpoczął już prace nad jego rozwiązaniem. Zupełnie inaczej zachował się jednak Microsoft – nie jest to pierwszy raz, kiedy nowa wersja systemu sprawia problemy, nawet pomimo kilkumiesięcznych testów. Mimo to, producent systemu nabrał wody w usta, najpewniej nie chcąc zaszkodzić wizerunkowi Windows 11.
Możliwe, że gigant wkrótce odniesie się do problemu z peryferiami Brothera lub podejmie współpracę w celu jak najszybszego wyeliminowania usterki. Prawdopodobnym jest również, że tymczasowo wstrzyma on aktualizację do Windows 11 dla niektórych użytkowników lub chociaż poinformuje ich o problemie podczas jej przeprowadzania.