Komunikator internetowy WhatsApp najprawdopodobniej będzie wymagał zweryfikowania wieku. Funkcja ta pojawi się na terenie kilkunastu stanów USA. Meta zapowiada też nowe funkcje AI dla firm.
Weryfikacja wieku w WhatsApp na terenie USA
Do części amerykańskich użytkowników WhatsAppa nadejdzie spora zmiana. Komunikator internetowy zapyta o ich datę urodzenia. Funkcja nie została jeszcze udostępniona publicznie, jednak portal WABetaInfo odnalazł informacje na ten temat w kodzie programistycznym.
Najprawdopodobniej użytkownik w wyświetlonym komunikacie zostanie poproszony o wprowadzenie daty urodzenia oraz potwierdzenie ukończenia 15 roku życia. Dane nie będą widoczne dla innych użytkowników. Co ciekawe – w oknie komunikatora pojawi się też ostrzeżenie o braku możliwości zmiany wprowadzonych danych w późniejszym czasie.
Funkcja weryfikacji wejdzie w życie w niektórych stanach USA i pojawi się z powodu nadchodzących, lokalnych przepisów, które mają chronić najmłodszych w internecie. Nie wiadomo jednak, kiedy zacznie oficjalnie działać. Nowość ma nadejść do stanu Alabama, Florida, Georgia, Idaho, Indiana, Kansas, Kentucky, Nebraska, Oklahoma, South Carolina, South Dakota oraz Tennessee.
Trudno stwierdzić, czy o taką samą weryfikację wieku będzie prosił także użytkowników z innych krajów. Przynajmniej na razie wygląda to na dostosowanie się do lokalnych wymogów prawnych w Stanach Zjednoczonych. Gdyby podobne restrykcje weszły w życie w Europie, mogłoby to mieć duży wpływ na liczbę osób korzystających z WhatsAppa. W Polsce od lat jest on jednym z najpopularniejszych komunikatorów.
Meta rozwija funkcje AI dla firm
To jednak nie koniec nowości dla użytkowników WhatsAppa. Meta zaangażowała się też w rozwój narzędzi opartych o sztuczną inteligencję, dedykowanych dla firm. Ich celem jest m.in. zwiększona interakcja na linii firma-klient.
Wśród przykładów tego typu funkcji znalazły się automatyczne odpowiedzi, które mają zostać nieco rozszerzone. Meta zapowiada, że narzędzia AI w WhatsApp Business zostaną zintegrowane z Facebookiem i Messengerem, co pozwoli np. na tworzenie reklam, zachęcanie do zakupu czy przypominanie o produktach wrzuconych do koszyka.
Gigant ma zamiar dodać też specjalny znacznik w aplikacji do wiadomości tworzonych przez sztuczną inteligencję. Funkcja ta została nazwana Meta Verified i póki co została skierowana na rynek Brazylii, Indii, Indonezji i Kolumbii. WhatsApp Business sprawdza też możliwość szybkiego dzwonienia do większych firm. Jak wynika z informacji – Meta póki co testuje tę funkcję i w ciągu kilku miesięcy podzieli się z nią z większą liczbą przedsiębiorstw.