Dla wielu osób nawigacja Waze stała się nie tylko ciekawą alternatywą dla Map Google, ale także najlepszym wyborem na rynku. Okazuje się, że niektórzy użytkownicy ostatnio zaczęli doświadczać irytujących problemów.
Dla wielu osób to lepszy wybór niż Mapy Google
Oczywiście wciąż najczęściej pobieraną nawigacją pozostają Mapy Google. Nie powinno to być dużym zaskoczeniem, bowiem otrzymujemy naprawdę dobre rozwiązanie. Nie wszystkim jednak oferowane funkcje wystarczają i sporo osób sięga po inną nawigację – np. Waze, która – co ciekawe – także jest rozwijana przez Google.
Trzeba przyznać, że Waze ma kilka ważnych przewag, które doceniane są przez wielu kierowców. Mamy chociażby informowanie o aktualnej prędkości i obowiązującym ograniczeniu, co niekonieczne oferują Mapy Google, szczególnie w Android Auto i Apple CarPlay. Do tego dochodzi zaangażowana społeczność, która chętnie zgłasza różne sytuacje na drodze – np. pojazdy zatrzymane na poboczu, dziury na drodze czy fotoradary.
Co więcej, niektórzy twierdzą, że nawigacja Waze jest dla nich tą najlepszą. Przyznam że też należę do tego grona – od około dwóch podczas jeżdżenia samochodem korzystam głównie z tej aplikacji.
Świetna nawigacja też może sprawiać problemy
Mimo iż aplikacja może pochwalić się sporym gronem zadowolonych użytkowników, w także wysokimi ocenami w Google Play i App Store, to podobnie jak w znacznej większość oprogramowania, co jakiś czas pojawiają się mniejsze lub większego niedociągnięcia i problemy.
Serwis 9to5Google, powołując się na liczne skargi na forach Google, informuje, że użytkownicy Waze zaczęli ostatnio doświadczać problemów z opóźnieniami. Interfejs aplikacji przestał bowiem nadążać za wydawanymi poleceniami, a w niektórych scenariuszach pojawiają się wyraźnie zacięcia. Ponadto niektórzy wskazują, że podawana jest błędna pozycja samochodu.
Co ciekawe, opisywane problemy pojawiają się, gdy z Waze korzystamy w Android Auto i Apple CarPlay. Sugeruje to, że problem leży wyłącznie po stronie nawigacji, a nie jednej z wymienionych „nakładek” na systemy infotainment.
Użytkownicy Waze dodają, że problem można rozwiązać poprzez ponowne uruchomienie Waze, ale nie jest to metoda w 100% skuteczna. Jeden z pracowników Google poinformował, że błąd został już zgłoszony do zespołu pracującego nad nawigacją, ale nie wiemy jeszcze kiedy zostanie udostępniona odpowiednia aktualizacja.