Segment smartwatchy nie rozwija się tak dynamicznie, jak życzyliby sobie tego producenci. Dużo lepiej wygląda natomiast cały rynek wearables, do którego zaliczają się również inteligentne opaski. Te ostatnie cieszą się bowiem znacznie większą popularnością wśród klientów.
W pierwszym kwartale 2016 roku sprzedano łącznie 19,7 miliona wearables. To o 67,2% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, kiedy to do klientów trafiło 11,8 miliona tych urządzeń. Liderem ponownie został Fitbit, któremu przypadło 24,5% udziałów (4,8 miliona). Wcale nie gorzej jednak poradziło sobie Xiaomi – ono z kolei „zgarnęło” dla siebie 19% całego rynku w pierwszych trzech miesiącach tego roku (3,7 miliona).
Dopiero na trzeciej pozycji znalazło się Apple z wynikiem 7,5% (1,5 miliona). Czwarty jest Garmin (4,6%, 900 tysięcy). Piątą pozycję zajmują natomiast ex aequo Samsung i BBK, którym przypadło po 3,6% udziałów (po 700 tysięcy każdy). Jak widać w poniższej tabeli, ten ostatni, podobnie, jak Apple, jest nowym graczem na rynku, a już udało mu się „wskoczyć” do TOP 5 największych producentów.
Ilość sprzedanych wearables przez poszczególne marki oraz osiągnięte wzrosty w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej możecie znaleźć w poniższej tabeli.
*Na grafice wyróżniającej Fitbit Blaze
Źródło: IDC przez Venture Beat