Nie wiem jak Wy, ale ja czasem rozglądam się z ciekawości, jakie smartfony (i których producentów) mają moi znajomi. Na przestrzeni ostatnich miesięcy trend ten zmienił się bardzo mocno, co obrazują również statystyki, którymi pochwalił się Huawei. Jak jest? Dla tego producenta – bardzo, ale to bardzo dobrze. Co prawda pozycja lidera nadal należy do Samsunga, ale koreański producent powoli czuje gorący oddech na plecach.
Marzec już za nami i trzeba podkreślić, że to był niezwykle ważny miesiąc, jeżeli chodzi o flagowe smartfony bieżącego roku. Producenci trzymają rękę na pulsie i uważnie śledzą statystyki, aby kontrolować czy ich urządzenia sprzedają się w przewidziany przez nich sposób. Nierzadko w badaniach uwzględnia się również konkurencję, aby mieć swego rodzaju porównanie.
Jeszcze do całkiem niedawna, bo mniej więcej do roku 2015, Huawei był mocno niedocenianym i często pomijanym producentem. Wystarczyło jednak trochę czasu i wysiłku, aby dogonić w sprzedaży czołowych producentów – przypomnę tylko, że rozmawiamy wyłącznie o rynku polskim. Jeżeli chodzi o miesiąc marzec, to Huawei plasuje się na drugim miejscu w rankingu sprzedaży. Nietrudno się domyślić, że liderem pod tym kątem jest Samsung, jednak warto odnotować różnicę na przestrzeni ostatniego roku.
W marcu 2018, Samsung pochwalił się 32,3% udziałem w rynku, przy czym Huawei wykazał niewiele mniej, bo 30%. To spory progres, biorąc pod uwagę, że w 2017 roku koreański producent chwalił się wartością na poziomie 29,9%, przy czym jego konkurent – „zaledwie” 21,3%.
Uważny czytelnik na pewno zwrócił uwagę na fakt, że odnosimy się do całego marca, a przecież flagowe modele P20 i P20 Pro nie pojawiły się na początku miesiąca. Przekłada się to na statystyki, bowiem w ostatnim tygodniu marca, to właśnie Huawei był liderem jeżeli chodzi o sprzedaż.
Jesteście być może ciekawi, jakie smartfony pozwolili wspiąć się Huaweiowi na podium – producent podzielił się również tymi danymi. Zauważcie jednak, że mowa jest wyłącznie o ostatnim tygodniu marca.
Jak widać, czołowe modele to przede wszystkim te ze średniej półki – Huawei Mate 10 Lite, Huawei P9 Lite 2017 i Huawei P9 Lite Mini. Warto również zaznaczyć, że w okresie 25-31.03.2018 to one zajęły pierwsze trzy miejsca, jeżeli chodzi o sprzedaż smartfonów na naszym rynku.
Ale to nie jest tak, że wyłącznie średniaki sprzedają się dobrze. Przedsprzedaż modeli P20 i P20 Pro była dziesięciokrotnie wyższa niż ta, którą odnotował Mate 10 Pro, a to przecież był bardzo lubiany i nieźle sprzedający się model.
Rynek smartfonów w Polsce nadal jest niejako dominowany przez Samsunga, ale wygląda na to, że monopol tego producenta może się wkrótce zakończyć. Huawei mocno inwestuje w ten rynek, a o sukcesie świadczy przyrost rok do roku. 30% vs 21,3% to całkiem niezły wynik, prawda? ;)
A, na koniec ważna zapowiedź od Huawei: mają wielką ambicję, by w perspektywie kolejnych tygodni zostać numerem 1 na polskim rynku smartfonów. Czy im się to uda? Zobaczymy. Samsung z pewnością broni nie składa.
źródło: niezawodna Kasia ;)
grafika główna: recenzja Huawei Mate 10 Lite