Google Play (wcześniej znany jako Android Market) istnieje już ponad sześć lat. Trudno zatem uwierzyć w to, że dotychczas jego użytkownicy nie mieli możliwości korzystania z kodów promocyjnych, by móc pobierać aplikacje za darmo. Na szczęście, wreszcie się to zmienia.
Firma Google na stronie dla deweloperów aplikacji i gier na Androida zamieściła szczegółowe informacje odnośnie możliwości zorganizowania „rozdawnictwa” swoich produktów z Google Play (w tym również w języku polskim). Dzięki temu użytkownicy będą mogli otrzymać kupon upoważniający do pobrania gry lub aplikacji za darmo. Kupony będą mogły obowiązywać również na różnego rodzaju mikropłatności. Póki co jednak deweloperzy nie będą mogli udostępniać kuponów na subskrypcje swoich produkcji.
Google od razu jednak wprowadza różnego rodzaju obostrzenia. Okazuje się bowiem, że każdy deweloper będzie mógł kwartalnie wykorzystać pulę 500 kodów promocyjnych – nie więcej. Oznacza to, że w ciągu każdych trzech miesięcy będzie mógł rozdać 500 kodów na płatną aplikację lub jeden konkretny produkt w aplikacji, po 100 kodów na pięć różnych produktów w aplikacji lub 250 kodów na płatną aplikację + drugie tyle na jeden produkt w aplikacji, itd..
Ta nowość w Google Play powinna przypaść do gustu wszystkim – zarówno deweloperom, którzy będą mogli – poprzez większą promocję – dotrzeć do nowych użytkowników, jak również właśnie nam, którzy będą mogli za darmo wypróbować płatną aplikację czy grę.
źródło: androidpolice, Google