Podczas ubiegłotygodniowej konferencji prasowej, na której poznaliśmy iPada mini i iPada czwartej generacji, firma Apple potwierdziła, że w AppStore można znaleźć 700 tysięcy aplikacji na iOS (z czego 275 tysięcy na iPada). Jak się okazało, na odpowiedź Google w tym temacie nie musieliśmy zbyt długo czekać. Internetowy gigant z Mountain View ogłosił właśnie, że w Google Play jest obecnie 700 tysięcy aplikacji, czyli dokładnie tyle samo, co w konkurencyjnym AppStore.
Jeszcze na początku maja można było mówić o 500 tysiącach aplikacji w Google Play, a we wrześniu 600 tysięcy – jak widać deweloperzy nie potrzebowali zbyt dużo czasu, by stworzyć i dodać do sklepu kolejne programy. Choć, oczywiście, należy mieć na uwadze ich jakość – a w zdecydowanej części aplikacji – jej brak. Warto jeszcze przypomnieć, że z Google Play pobraliśmy już ponad 25 miliardów aplikacji.
Trudno nie odnieść wrażenia, że system operacyjny Android rozwija się w niesamowicie szybkim tempie. Ostatnio coraz częściej wydawane są jego aktualizacje wprowadzające ciekawsze zmiany i nowości (jak choćby konta użytkowników w Androidzie 4.2). Na świecie działa już ponad pół miliarda urządzeń pracujących pod kontrolą platformy Google, a Eric Schmidt przewiduje, że do końca przyszłego roku liczba ta ulegnie podwojeniu. Liczba dziennych aktywacji sprzętu z Androidem wynosi obecnie 1,3 mln, z czego jedyne 70 tysięcy to tablety – aczkolwiek w tym przypadku powinna się utrzymywać tendencja wzrostowa.
Kiedy Google Play stuknie milion i który sklep z aplikacjami: Google Play czy AppStore będzie się rozwijał szybciej i oferował ciekawsze rozwiązania? Przekonamy się już niebawem.