Poznaliśmy już wyniki kwartalne Apple, LG i Microsoftu. Wiele się można z nich dowiedzieć, ale pewnie zastanawiacie się jak prezentują się ogólne wyniki sprzedaży tabletów w ciągu ostatnich 3 miesięcy. Jest lepiej niż rok temu, ale gorzej niż w pierwszym kwartale.
Zacznijmy od zawsze najciekawszej liczby, czyli ilości sprzedanych tabletów. W ciągu drugiego kwartału na rynek trafiło 49,3 milionów tabletów. Jest to wynik lepszy o 11% niż rok temu w tym samym czasie. Jednak porównując to do pierwszych 3 miesięcy tego roku, to można zauważyć mały spadek, wynoszący 1,5%. Według Jean Philippe Bouchard z IDC jest to spowodowane dużymi wzrostami sprzedaży phabletów. Nie da się ukryć, że wiele osób stojąc przed wyborem 6-calowy smartfon, a 7-calowy tablet zdecyduje się na to pierwsze urządzenie, ponieważ może ono być praktyczniejsze, a wygoda użytkowania będzie podobna.
Jeśli chodzi o firmy na liderem jest Apple z 13,3 milionami sprzedanych iPadów, co już wiemy z raportu tej firmy. Dalej jest Samsung, który ma 17,2% rynku i 8,2 milionów sprzedanych urządzeń. Ostatnie miejsce na podium zajęło Lenovo z 2,4 milionami sprzedanych produktów (4,9% rynku). Pierwszą piątką zamykają Asus (4,6%) i Acer (2%). Spodziewaliście się takich rezultatów czy może jesteście zaskoczeni wynikami?