Segment tabletów kwartał w kwartał notuje spadek. Nie jest więc żadną niespodzianką, że w czwartym kwartale 2016 roku będzie podobnie. W ostatnich trzech miesiącach zostanie sprzedanych o 21,5% mniej urządzeń niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Od 1 października do 31 grudnia do rąk klientów ma trafić łącznie 51,29 milionów tabletów. Będzie to więc o 7,3% więcej niż w poprzednim kwartale, ale nie jest to żadną niespodzianką – wszakże ostatnie trzy miesiące każdego roku zawsze są najlepsze z uwagi na święta Bożego Narodzenia, a raczej wiążące się z nimi szaleństwo zakupowe.
Z tych 51,29 milionów, 10,9 miliona stanowić mają iPady (21%). 24,4 miliona (48%) pochodzić ma od innych, międzynarodowych producentów. Natomiast pozostałe 16 milionów (31%) to tzw. white boxy, popularnie zwane no name’ami. Pierwsza z dwóch ww. grup zanotuje wzrosty w porównaniu do poprzedniego kwartału (odpowiednio: 17,2% i 18,3%), natomiast ostatnia zaliczy spadek o 10,6%.
Popularność poszczególnych przekątnych wyświetlaczy ma prezentować się następująco:
- 7 cali – 31,4%,
- 7,9 cal – 14,3%,
- od 8,0 do 8,9 cala – 11,.6%,
- od 9,0 do 9,9 cala – 20,3%,
- od 10,0 do 10,9 cala – 16,4%
- 11 cali i więcej – 6,1%.
Jeżeli natomiast chodzi o udziały poszczególnych producentów procesorów, to 30,9% całości (z wyjątkiem white boxów) przypadnie Apple, 23,8% MediaTekowi, 11,8% Qualcommowi i jego Snadpragonom, 8,9% Samsungowi (Exynosy), a Intelowi 8,5%.
DigiTimes Research pokusiło się także o prognozę, jakimi procentowymi udziałami będą mogli pochwalić się w czwartym kwartale 2016 roku wybrani producenci:
- Apple – 21,3%,
- Samsung – 15,0%,
- Amazon – 6,2%,
- Lenovo – 6,1%,
- Huawei – 5,9%,
- Asus – 2,8%,
- TCL – 2,7%,
- Microsoft 2,6%,
- LG – 1,6%,
- Acer – 1,2%.
*Na zdjęciu wyróżniającym Huawei MediaPad M2 10 (pod linkiem znajdziecie jego recenzję)
Źródło: DigiTimes przez Android Headlines