Powoli nadchodzi luty, a wraz z nim barcelońskie targi MWC 2016. Tymczasem kolejni producenci dzielą się z nami swoimi wynikami sprzedaży w 2015 roku – niedawno zrobiło to Oppo, a teraz przyszła kolej na LG. Koreańczycy pochwalili się swoimi rezultatami za wcześniejsze dwanaście miesięcy. Mimo wszystko zdecydowanie nie był to wymarzony okres dla tej firmy.
Przez cały 2015 rok do klientów trafiło łącznie 59,7 milionów smartfonów z logo LG. Niestety, nie jest to znacząca poprawa względem ubiegłorocznego wyniku, wynoszącego dokładnie 59,1 miliona telefonów, a przez ten czas segment smartfonów sporo urósł. Cóż, Koreańczycy stracili na rzecz szybko rosnących producentów z Państwa Środka. Tutaj na pocieszenie należy dodać, że G4 oraz V10 całkiem dobrze radziły sobie przez ostatnie dwa miesiące, szczególnie poprawiając swoją pozycję w Stanach Zjednoczonych.
Warto wspomnieć o sprzedaniu w czwartym kwartale 2015 roku 15 milionów urządzeń, co stanowi progres o 12 procent względem wcześniejszego kwartału, ale niestety stagnację, gdy spojrzymy na rezultat z 2014 roku. Niestety, cały rok LG Electronics (składająca się także z innych działów, m.in. zajmujących się telewizorami) zamyka raczej z niespełnionymi nadziejami.
Dział mobilny LG zamierza teraz ostro zaatakować rywali. W walce z konkurencją mają pomóc dwa flagowce (jednym z nich będzie oczywiście G5), a także sporo nowych modeli z niższej półki, które mimo atrakcyjnej ceny mają oferować dobre podzespoły. Cóż, patrząc np. na serię K trochę trudno uwierzyć w zapewnienia o budżetowcach o sporych możliwościach. Może jednak Koreańczycy w tym roku naprawdę zmodernizują całą swoją gamę?
*na zdjęciu tytułowym LG G4 Stylus