W 2013 roku na rynek może trafić 180 milionów tabletów

Przyszłość tabletów rysuje się w jasnych barwach. Odkąd na rynku zadebiutowała ich „nowa generacja” (mam na myśli moment prezentacji iPada w 2010 roku i późniejsze urządzenia), cieszą się rosnącą popularnością. Z danych opublikowanych przez Digitimes wynika, że w 2013 roku na rynek może trafić od 170 do 180 milionów tabletów – znacznie więcej niż w roku ubiegłym (ok. 130 milionów).

W zakończonym pół miesiąca temu roku (jak ten czas szybko mija!) na rynek trafiło 73,4 mln tabletów z ekranami o przekątnej większej niż 9″ (wzrost o 35% w stosunku do roku 2011). Daje to 59% udziału w rynku tego typu urządzeń. Wiele jednak wskazuje na to, że w bieżącym roku na popularności zyskają mniejsze produkty.

Według najnowszych szacunków znaczny wzrost znaczenia mają zaliczyć tablety 7- i 8-calowe, które stają się coraz bardziej przystępne cenowo, a co za tym idzie – bardziej atrakcyjne. Pod koniec bieżącego roku mają one stanowić aż 60% rynku tabletów (podobnie jak rok wcześniej większe modele).

Wiele wskazuje na to, że iOS (iPady) wciąż będzie dominował na rynku większych tabletów, podczas gdy w mniejszych bardziej będzie się liczył Android. Też tak sądzicie? Dajcie znać w komentarzach.

źródło