T-Mobile rozpoczęło wdrażanie obsługi VoLTE i VoWiFi dla klientów korzystających z taryf pre-paid w ramach sieci. To spore udogodnienie.
VoLTE i VoWiFi to przydatna rzecz
Możemy nie zdawać sobie sprawy, jak przydatne może być VoLTE czy VoWiFi. Sytuacje, w których skorzystanie z któregoś z tych rozwiązań może decydować o komforcie pobierania czegoś z internetu lub o sposobie, w jaki będziemy łączyć się z naszymi znajomymi.
VoLTE na przykład, zapewnia wyższą jakość rozmów niż w przypadku korzystania z sieci 2G i 3G. Pozwala też na korzystanie z internetu podczas połączenia głosowego – to szczególnie przydatne, gdy chcemy przekazać komuś jakieś informacje, ale wolimy zaoszczędzić nieco czasu i jednocześnie google’ujemy w ich poszukiwaniu. Łącząc się przez sieć 3G, takie połączenie czynności nie byłoby możliwe.
Korzystanie z VoLTE jest bezpłatne – dane wykorzystywane do przeprowadzenia rozmowy w wyższej jakości nie są odciągane od przyznanych klientowi pakietów danych.
Jak włączyć VoLTE w T-Mobile na kartę?
Jeśli używamy jednego z 200 modeli wspierających VoLTE, to informację o aktywacji od strony sieci, dostaniemy w postaci SMS-a bezpośrednio od T-Mobile. Jeśli chcemy sprawdzić, czy nasz smartfon potrafi obsługiwać VoLTE, możemy udać się na stronę Magentowych.
Drugi krok zależny jest od producenta naszego telefonu. W zależności od modelu, VoLTE może zostać uruchomione automatycznie, telefon może zasugerować jego uruchomienie lub może wymagać ręcznego uruchomienia w ustawieniach sieciowych urządzenia. Klienci, którzy nie chcą czekać na zdalne uruchomienie tego standardu połączeń, mogą to zrobić samodzielnie wysyłając SMS o treści TAK na numer 80535.
Jak podaje T-Mobile, jeszcze zanim operator udostępnił VoLTE klientom, około 30% połączeń było realizowanych z wykorzystaniem tej technologii. Blisko 50% wszystkich telefonów logujących się do sieci, jest w stanie ją obsłużyć.