Rodzina ID. z Wolfsburga poszerzyła się o kolejnego członka. Warto zauważyć, że Volkswagen ID.5 ma dwie ważne cechy, które mogą pozwolić mu zdobyć tytuł jednego z częściej kupowanych elektryków w Europie.
Elektryczna rewolucja Volkswagena nabiera tempa
Do niedawna jeden z największych producentów samochodów na świecie kojarzył się głównie z autami wyposażonymi w silniki spalinowe – TSI lub TDI. To się jednak zaczyna zmieniać. Owszem, wciąż kupimy Golfa czy Passata z jednostką benzynową lub dieslem, ale coraz więcej sił wkładanych jest w elektryfikację.
Należy mieć na uwadze, że nie mówimy o planach, które mają zostać zrealizowane w niedalekiej przyszłości, ale o rewolucji mającej już miejsce. Niemiecki koncern motoryzacyjny zaprezentował już modele ID.3 i ID.4, które zaczynają pojawiać się na publicznych drogach. Co więcej, do portfolio dołączył właśnie Volkswagen ID.5, który ma całkiem sporo wspólnego ze wspomnianym ID.4, jednak jest atrakcyjniejszy i ma modniejsze nadwozie.
To może być spory hit w Europie
Jakie napędy są obecnie modne? Oczywiście zelektryfikowane. Jakich aut coraz częściej poszukują klienci? SUV-ów z bardziej ściętym tyłem. Volkswagen ID.5 ma obie te cechy. Mamy do czynienia z elektrycznym SUV-em Coupe i pretendentem do tyłu jednego z popularniejszych elektryków na Starym Kontynencie.
Volkswagen ID.5 się 4,6 m długości, 1,85 m szerokości i wysokością wynoszącą 1,61 m. Przestrzeni na zakupy i walizki nie powinno zabraknąć – bagażnik oferuje 549 litrów pojemności. Zależnie od wybranego wariantu, właściciel otrzyma do dyspozycji 174 lub 204 KM, a decydując się na model ID.5 GTX będzie miał aż 299 KM. Wersja GTX jako jedyna ma dwa silniki elektryczne – jeden z przodu, drugi z tyłu, a moc jest przenoszona na wszystkie cztery koła.
Topowy wariant pierwszą „setkę” osiąga w 6,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 180 km/h. W słabszych wersjach będziemy musieli zadowolić się przyspieszeniem od około 10 do 8 sekund, a także prędkością maksymalną na poziomie 160 km/h.
Elektryczny Volkswagen ID.5 obsługuje ładowanie do 11 kW prądem zmiennym. Z kolei na stacjach szybkiego ładowania maksymalna moc wynosi 135 kW. Warto dodać, że pojemność akumulatora to 77 kWh.
Nowe oprogramowanie ID.Software 3.0 zapewnia funkcję aktualizacji zdalnych, asystenta głosowego („Cześć ID”), a także korzysta z danych zgromadzonych w chmurze, aby chociażby usprawnić działanie nawigacji. Producent dodaje, że Volkswagen ID.5, dzięki komunikacji Car2X, łączy się z innymi samochodami i różnym sprzętem infrastruktury drogowej, wymieniając ważne dane.
Volkswagen ID.5 będzie produkowany w fabryce w Zwickau. Pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów w 2022 roku.