Najczęstszym argumentem, stawianym przeciwko samochodom elektrycznym, jest ich cena. Wersja produkcyjna przedstawionego dziś przez Volkswagena konceptu ma skontrować zarzuty sceptyków.
ID dla wszystkich
Zaprezentowany dziś projekt to część elektrycznej ofensywy firmy, która chce wyprowadzić w najbliższych kilku latach aż dziesięć nowych modeli samochodów elektrycznych. ID.2all ma być tą bardziej przystępną cenowo częścią planu, ale nie uprzedzajmy na razie faktów.
Samochód koncepcyjny oparto na platformie MEB i będzie to pierwsze auto elektryczne wyposażone w to podwozie razem z napędem na przednie koła. Zastosowany motor elektryczny generuje 166 kW mocy, a przewidywany zasięg na ogniwach ma sięgać 450 kilometrów. Auto otrzymało również w nowe rozwiązania technologiczne w postaci Travel Assisst czy IQ.LIGHT.
Nie mniej ważny jest też design samochodu. Andreas Mindt, szef działu projektów w oddziale aut osobowych w Volkswagenie, wspomina, że „ID. 2all pokazuje, jak wygląda nowy język stylistyczny firmy, oparty na trzech filarach: stabilności, sympatii i entuzjazmie”. Jednym z jego elementów jest projekt słupka C inspirowany tym z pierwszego Golfa. Volkswagen twierdzi, że inne cechy konceptu to „czysta i potężna postawa na kołach, przyjazna twarz, odpowiednie proporcje i ponadczasowa elegancja”.
Elektryczny Volkswagen za 25 tys. euro
Wnętrze ID. 2all również charakteryzuje się czystym designem oraz wysokiej jakości materiałami, z intuicyjnym w obsłudze zestawem infotainment i klasycznym sterowaniem głośnością radia. Pojemność bagażnika w zależności od układu mierzy od 490 do 1330 litrów.
Zmieniamy przedsiębiorstwo żwawo i fundamentalnie, a naszym przejrzystym celem jest uczynienie marki Volkswagen prawdziwą Marką Miłości. ID. 2all pokazuje nasz cel. Chcemy być blisko klienta i oferować najlepszą technologię w połączeniu z fantastycznym projektem. Wdrażamy zmiany w tempie umożliwiającym wprowadzenie elektromobilności dla mas. Thomas Schäfer, Prezes oddziału aut osobowych w Volkswagenie
Volkswagen ID. 2all (choć pewnie już bez dopisku „all”) ma pojawić się w sprzedaży do 2026 roku. W 2023 roku powinniśmy zobaczyć również wersję produkcyjną ID.3, ID. Buzz z dłuższym rozstawem osi oraz ID.7. Cel, jaki postawiła sobie firma w związku z ID.2 w wersji produkcyjnej, to zaoferowanie podstawowej wersji w cenie nieprzekraczającej 25 tys. euro (~118 tys. złotych).
Najpopularniejsze auta to nie te, które są najbardziej prestiżowe, a te, które łączą rozsądną cenę z dobrym wyglądem i solidnym wykonaniem. W przypadku ID. 2all to pierwsze poznamy podczas premiery wersji produkcyjnej, drugie możecie już sami ocenić, a ostatnie zobaczymy po kilku latach obecności auta na drogach.