Volkswagen Golf 8 – nowoczesne rozwiązania, które znajdziemy na pokładzie

Volkswagen Golf 8

Volkswagen Golf 8 (fot. Volkswagen)

Jesteśmy już po jednej z najważniejszych tegorocznych premier motoryzacyjnych. Volkswagen oficjalnie pokazał nowego Golfa. Oto, jak przedstawia się komputeryzacja ósmej generacji popularnego modelu z Wolfsburga.

Technologia z droższych modeli trafiła do Golfa

Niemiecki producent chwali się, że nowy Golf otrzymał rozwiązania, które do tej pory występowały wyłącznie w Arteonie czy Touaregu, czyli w droższych modelach z portfolio Volkswagena. Dzięki temu powinien on być jeszcze bardziej atrakcyjny dla klientów, którzy szukają nowoczesnego i skomputeryzowanego samochodu.

Volkswagen Golf 8 (fot. Volkswagen)

Uwagę, oprócz odświeżonego wyglądu zewnętrznego, zwraca także znacząco przebudowany kokpit. Owszem, już w siódmej generacji pojawiły dwa wyświetlacze – zestaw cyfrowych wskaźników i sporych rozmiarów centralny ekran systemu infotainment. Natomiast teraz całość prezentuje się bardziej spójnie i po prostu wygląda lepiej. Nie zabrakło wyświetlacza Head-up, który oferowany jest jako część opcjonalnego wyposażenia.

Jednostka online connectivity unit (OCU) stosowana seryjnie i wyposażona w kartę eSIM współdziała z systemami usług internetowych zawartych w We Connect i We Connect Plus. Nowy Golf jest więc cały czas podłączony do internetu, co chociażby pozwala mu na pobieranie najnowszych informacji o sytuacji na drodze.

Volkswagen Golf 8 (fot. Volkswagen)

Volkswagen chwali się rozbudowanymi systemami asystującymi. Na pokładzie znajdziemy m.in. Travel Assist, czyli możliwość wykorzystania aktywnego tempomatu i funkcji trzymania się na pasie ruchu. Rozwiązanie, które dostępne jest również w nowym Passacie, działa do prędkości 210 km/h, co powinno zwiększyć komfort podróżowania nie tylko na polskich autostradach, ale również na tych niemieckich, pozbawionych ograniczeń.

Volkswagen Golf 8 – komunikacja ze światem

Kolejnym interesują funkcją jest Car2X, która w założeniach umożliwia komunikację z otoczeniem. System ten wykorzystuje informacje pochodzące z innych pojazdów znajdujących się w pobliżu, a także sygnały dostarczane przez urządzenia infrastruktury drogowej, by ostrzegać kierowcę i przekazywać te ostrzeżenia do innych aut wyposażonych w system Car2X.

Volkswagen Golf 8 (fot. Volkswagen)

Mam nadzieję, że wzajemne informowanie się o różnych nietypowych sytuacjach poprawi bezpieczeństwo na drogach. W końcu kierowca, gdy odpowiednio wcześnie otrzyma stosowny komunikat, będzie mógł przygotować się do chociażby gorszej nawierzchni czy czasowo zablokowanej drogi.

Warto dodać, że już w podstawowej wersji znajdują się diodowe reflektory i diodowe tylne lampy, system Keyless Start, Digital Cockpit, dostęp do usług mobilnych oraz funkcji We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja, Lane Assist utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu, monitorujący przestrzeń przed autem system Front Assist z prewencyjną funkcją ochrony pieszych, a także system Car2X.

Polecamy również:

Lexus LF-30 – zapowiedź elektrycznej przyszłości japońskiego producenta

źródło: materiały prasowe

Exit mobile version