Volkswagen ma wprowadzić autonomiczne taksówki do 2025 roku

(fot. Volkswagen)

Koncern Volkswagen nie zamierza przegrać wyścigu o autonomiczne samochody. W związku z tym, firma zainwestuje kilka miliardów dolarów w ambitny projekt, aby wprowadzić robo-taksówki na publiczne drogi.

VWAT to autonomiczne taksówki w ciągu najbliższych lat

Rozwój technologii autonomicznych kojarzy się głównie z Teslą i firmami z Doliny Krzemowej. Nie oznacza to jednak, że wielu znanych producentów odpuściło ten segment i zamierza cały czas produkować bardziej tradycyjne samochody. Chociażby Volkswagen planuje uczestniczyć w nadchodzącej motoryzacyjnej rewolucji i to będąc jednym z prekursorów.

Wystarczy spojrzeć na obecną gamę producenta z Wolfsburga – nawet nowy Golf ma systemy zapewniające mu drugi poziom autonomiczności. Ponadto, do tego dochodzą auta tworzone przez inne marki należące do niemieckiego koncernu, które wyposażono już w rozwiązania umożliwiające aktywację trzeciego poziomu autonomiczności (np. Audi A8).

Volkswagen Golf 8 – nowoczesne rozwiązania, które znajdziemy na pokładzie

Aktualne możliwości Volkswagena to dopiero zapowiedź najbliższej przyszłości. Jak podaje Financial Times, firma uruchamia własny startup Volkswagen Autonomy (VWAT), który będzie jednym z najlepiej finansowanych tego typu przedsięwzięć na świecie. Celem jest wprowadzenie na publiczne drogi robo-taksówek i autonomicznych samochodów dostawczych do 2025 roku.

W ramach nowego projektu zostaną opracowane pojazdy czwartego poziomu autonomiczności, które w określonych warunkach nie będą wymagać jakiejkolwiek interakcji ze strony człowieka. Prowadzeniem zajmie się komputer. Pierwszym projektem będzie zapewnienie autonomiczności w I.D. Buzz, czyli elektrycznym następcy słynnego „Ogórka”. Oczywiście wstępne prace będą obejmować testy w zamkniętych obiektach i ściśle kontrolowanych warunkach zewnętrznych.

Volkswagen ma poważne plany z autonomicznymi samochodami

W całym przedsięwzięciu wezmą udział ważne działy koncernu i doświadczony zespół inżynierów. Prace mają być prowadzone m.in. przez oddział Autonomous Intelligent Driving należący do Audi. Wyraźnie więc widać, że Volkswagen nie chce tworzyć po prostu pobocznego projektu, ale ma poważne plany związane z autonomicznymi samochodami i przygotowaniem się do przyszłości.

Warto dodać, że niecałe trzy miesiące temu dowiedzieliśmy się, że Volkswagen zainwestuje 2,6 mld dolarów Argo AI, czyli startup skupiający się na rozwoju autonomicznych pojazdów.

Polecamy również:

Mazda MX-30 – pierwszy elektryk w ofercie producenta. Poznaliśmy zasięg i cenę

źródło: The Verge, Financial Times

Exit mobile version