Virgin Mobile stał się Full MVNO. Z Play łączy go już tylko infrastruktura

Virgin Mobile świadczy swoje usługi w Polsce już ponad sześć lat. Przez ten czas oferta tego operatora ewoluowała i obecnie jest jedną z najkorzystniejszych (patrząc przez pryzmat ceny) na rynku. Od teraz sieć ta jest Full MVNO, co oznacza, że z Play łączy ją już tylko infrastruktura.

Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska, poinformowała na antenie telewizji rp.pl, że w zeszłym tygodniu sieć stała się Full MVNO i obecnie jest jednym z największych operatorów tego typu w tej części Europy.

Virgin Mobile Polska nadal jest wpięty do infrastruktury Play, ale od teraz jest to jedyny „element” Fioletowego, z którego ta sieć będzie korzystać. Wszystko pozostałe, tj. obsługa klienta i strona biznesowa znajduje się już na własnej platformie IT. Jak zapewnia Grażyna Piotrowska-Oliwa, daje to dużą elastyczność. Play nadal ma jednak opcję zakupów udziałów w polskim oddziale Virgin Mobile w 2020 roku.

Prezes Virgin Mobile Polska przy okazji podzieliła się również bardzo ciekawym informacjami i spostrzeżeniami. Z jej obserwacji wynika bowiem m.in., że klienci nadal są w stanie zmienić operatora nawet za oszczędność rzędu 1 zł miesięcznie. Cena nadal jest najważniejsza. Użytkownicy chętnie też zmieniają dostawcę usług, aczkolwiek coraz ważniejsza jest dla nich obsługa klienta i prostota oferty, ponieważ cenowo jest podobnie w poszczególnych sieciach.

Mimo wszystko polscy konsumenci są bardzo wymagający – chcą mieć jak najwięcej za możliwie jak najmniej. Ciekawostką jest jednak fakt, że tylko 40% użytkowników smartfonów korzysta z internetu. To szczerze zaskakujące w czasach, kiedy w praktycznie wszystkich ofertach znajduje się mniejsza lub większa paczka transferu.

Grażyna Piotrowska-Oliwa jest również zwolenniczką budowania wspólnej infrastruktury, z której mogliby korzystać wszyscy operatorzy na takich samych warunkach. Takie rozwiązanie jest bowiem korzystne dla każdej strony. Obecnie jednak są nikłe szanse na to, że poszczególne sieci dogadają się między sobą i pójdą w tę stronę.

Prezes Virgin Mobile Polska poinformowała także, że w tym roku kierowana przez nią sieć może wypracować 120 milionów złotych przychodu, a w przyszłym (2019) roku powinna osiągnąć próg rentowności. Obecnie z usług tego operatora korzysta około 470 tysięcy klientów.

Źródło: rpkom.pl