Platforma streamingowa Viaplay pojawiała się w mediach dość często. Niestety, najczęściej w niezbyt pozytywnym kontekście, ponieważ serwis raz po raz borykał się z poważnymi problemami technicznymi. Po tym jak w zeszłym miesiącu internet obiegła informacja, że platforma planuje wycofać się z Polski, teraz firma znów zaskakuje, ponieważ otworzyła nowy kanał w serwisie YouTube dla polskich widzów.
Viaplay uruchamia kanał YouTube
Skandynawska platforma streamingowa pojawiła się w naszym kraju dwa lata temu, w sierpniu 2021 roku. Od razu po wejściu na polski rynek przejęła sporą liczbę praw do transmisji sportowych, czym przyciągnęła do siebie m.in. fanów Premier League i Bundesligi. Później nadawca transmitował także mecze Ligii Konferencji, Ligii Europy, wyścigi Formuły 1, a także gale KSW. Warto dodać, że ViaPlay to nie tylko transmisje sportowe, ale także spora baza filmów i seriali.
Serwis trafił jednak na okładki dlatego, że na samym początku jego działalności z transmisjami sportowymi były spore problemy i wielu klientów było wściekłych na serwis, ponieważ nie mogli obejrzeć meczu, za transmisje którego przecież zapłacili. Sprawa otarła się także o UOKiK. Można powiedzieć, że niedziałające transmisje sportowe stały się na jakiś czas znakiem rozpoznawczym firmy w naszym kraju.
Wydawało się, że mimo początkowych problemów platformie idzie w naszym kraju całkiem dobrze, ponieważ na początku tego roku właściciel serwisu chwalił się, że ma w Polsce już ponad 1,2 mln subskrybentów. W lipcu jednak internet obiegła informacja o tym, że Viaplay postanowił wycofać się z kilku krajów, w tym z Polski. Wówczas serwis nie sprecyzował jednak kiedy ma to nastąpić.
Tym bardziej dziwić może ruch firmy, o którym dowiadujemy się dzisiaj. Zamiast pakować swoje rzeczy przed opuszczeniem naszego rynku marka się rozwija i uruchamia kanał w serwisie YouTube przeznaczony dla polskich widzów. Jego nazwa to Viaplay Sport Polska, a więc nie jest trudno odgadnąć jego tematykę.
Skróty meczów to nie wszystko
Na kanale youtube’owym Viaplay Sport Polska, który w tym momencie ma już ponad 10 tysięcy subskrybentów, można oglądać skróty części spotkań transmitowanych na platformie. Są to m.in. mecze ligi angielskiej i niemieckiej. To jednak nie wszystko. Na kanale publikowane są także odcinki magazynów sportowych dotyczących tych dwóch lig piłkarskich. Znalazł się tam także program poświęcony grze Fantasy Premier League.
Naszym celem jest tworzenie treści, które zaciekawią i dostarczą rozrywki, a zarazem zaangażują jak najszersze grono odbiorców. Teraz grupa ta może być jeszcze większa, bowiem od tego sezonu magazyn Premier League i magazyn Bundesligi, a także skróty najciekawszych spotkań są ogólnodostępne na naszym kanale YouTube. Paweł Wilkowicz, szef redakcji sportowej Viaplay Polska dla portalu Wirtualnemedia