Samsung Health nie trzeba nikomu przedstawiać. Aplikacja – znana dawniej jako S Health – to zbiór funkcjonalności pozwalających monitorować nasz tryb życia i aktywności sportowe. Jest to nieodłączny element wszelkiego rodzaju ubieralnych akcesoriów ze stajni Samsunga. Ta lubiana usługa już niebawem doczeka się poważnej zmiany w swoim funkcjonowaniu.
Samsung Health tylko z kontem Samsunga
Dotychczas – chcąc się cieszyć z dobrodziejstw jakie daje nam usługa Samsung Health – wystarczyła aplikacja i odpowiednie akcesorium. Użytkownicy nie musieli posiadać konta w usłudze, aby móc korzystać z niemalże pełnej funkcjonalności aplikacji.
Niedługo ma się to jednak zmienić. Usługa sprawi, że konto Samsung będzie obowiązkowe, aby móc korzystać z aplikacji Samsung Health. Zniknie zatem znana dotąd opcja pominięcia logowania lub rejestracji.
Ta nowa polityka ma zadebiutować wraz z wersją aplikacji Samsung Health 6.15. Aktualizacja jest w tej chwili w fazie testów, a planowana premiera wersji stabilnej przewidziana jest na 21 stycznia 2021 roku. Od tego dnia nie będzie możliwe korzystanie z aplikacji Samung Health, jeśli nie zostanie ona połączona z kontem Samsung Account.
Logiczny krok w kierunku integracji ekosystemu
Dziwne, że konto Samsung Account nie było wymagane od początku istnienia usługi S Health. Najprawdopodobniej decyzja ta miała podłoże prokonsumenckie. Na przestrzeni lat wiele się jednak zmieniło. Coraz częściej decydujemy się na zakładanie kont w wielu różnych usługach. Dzisiaj fundamentalna jest integracja usług. Wszyscy cenimy wygodę jaką daje nam odpowiednio zbudowany i przemyślany ekosystem.
Odpowiednie konto – w tym przypadku Samsunga – coraz częściej odbieramy jako funkcję lub centrum zarządzania, a nie konieczność czy irytację. Jako przykład niech posłużą słowa samego producenta, który mówi, że obowiązkowa integracja Samsung Health z kontem Samsunga pozwoli bezpiecznie zapisywać dane, przenosić je oraz tworzyć ich kopie zapasowe.
Samsung Health już od dawna powinien być ściślej powiązany z całym ekosystemem Koreańczyków. Brak dotychczasowej integracji z pewnością szkodził spójności, jednocześnie nie zapewniając realnych korzyści. Samsung wykonuje zatem logiczny krok w kierunku skupiania swoich usług wokół jednego konta.