Twitter, jak każde medium, nie jest wolne od hejtu. Wielu użytkowników każdego dnia jest wyzywana lub szykanowana i to najczęściej bez konkretnego powodu – po prostu, bo ktoś ma takie widzimisię. Serwis robi, co może, aby wyeliminować to zjawisko, lecz wciąż nie udało mu się tego zrobić w 100%. Teraz jednak zapowiedziano, że zostaną podjęte bardziej zdecydowane kroki.
Przyznano bowiem, że do tej pory działano zbyt opieszale i nieefektywnie. Ale Ed Ho z Twittera obiecał, że bezpieczeństwo użytkowników jest najwyższym priorytetem i serwis zrobi wszystko, aby nie dochodziło do sytuacji, w których ktoś jest nękany. W dodatku zmiany mają być od teraz wprowadzane znacznie szybciej.
https://twitter.com/mrdonut/status/826218727561535488
Jak zapewnia Ed Ho, pierwsze pojawią się w ciągu kilku najbliższych dni. Nie wszystkie będą jednak widoczne dla użytkowników. I choć nie padło więcej szczegółów, to mężczyzna zdradził, że ulepszony zostanie m.in. system wyciszania i zgłaszania kont. Twitterowiczów ma również chronić specjalny mechanizm, uniemożliwiający nękanie ich osoby z kilku różnych kont (choć system zapewne musi wykryć, że założyła je jedna i ta sama jednostka).
Oczywiście Twitter zachęca też wszystkich użytkowników, aby dzielili się swoimi spostrzeżeniami i ewentualnymi doświadczeniami, ponieważ z pewnością pomoże to, może nie całkowicie wyeliminować, ale na pewno w jeszcze większym stopniu zminimalizować zjawisko nękania w tym serwisie.
Źródło: Engadget