Częstym zjawiskiem w rywalizacji między wielkimi korporacjami jest próba przywiązania klienta do swojego ekosystemu. W zasadzie najbardziej konserwatywnym i upartym w tych przekonaniach pozostaje Apple. Jeszcze nie tak dawno również Microsoft próbował ingerować w decyzję klienta na temat doboru sprzętu. Wszystko jednak się zmienia i gigant z Redmond przeszedł wyraźną metamorfozę, a to akcesorium dla urządzeń mobilnych jest tego najlepszym przykładem.
Dokładnie dziś 16 września, Microsoft postanowił wypuścić do swojej oferty ciekawą klawiaturę. W sumie nie wyróżnia się ona niczym szczególnym pod względem wyglądu. Jest to, jak sama nazwa wskazuje, uniwersalna klawiatura bluetooth wraz z etui, które stanowi jednocześnie statyw do ustawienia urządzenia mobilnego. Biorąc pod uwagę, że sprzęt giganta z Redmond z reguły prezentuje się elegancko, akcesorium to idealnie wkomponowuje się w portfolio Microsoftu.
Przejdźmy jednak do najważniejszego. Pewnie nawet bym o niej nie wspomniał, gdyby nie fakt, że potrafi obsłużyć wszystkie najpopularniejsze systemy, czyli: iOS-a (wersja 6 i w górę), Androida (4.0 i w górę), Windowsa (8 i w górę) oraz Windowsa RT. Warto podkreślić, że urządzenie zostało wyposażone w unikalne klawisze, które występują tylko w danej platformie, jak Home Button (Android), Command Key (iOS) i Windows Key (Windows). Ważne jest również to, że etui pomieści wszelkie urządzenia do 10 mm grubości (smartfony, fablety, tablety). Dostępność tego gadżetu rozpocznie się od USA i Kanady, jednak według przedstawicieli MS szybko ma trafić na pozostałe rynki. Cena urządzenia to 79,95 dolarów, a spodziewana premiera na rynku światowym to październik bieżącego roku.
Oprócz tego do oferty giganta z Redmond trafia stylowa mysz bluetooth w kształcie łuku (Arc Touch Mouse), która charakteryzuje się niskim zużyciem energii (Low Energy). Jednak ten produkt dedykowany jest jedynie dla fanów Windowsa 8+ i Windowsa RT. Dla osób, które zainteresowane są wersją na starsze odsłony Windowsa, a także na system od Apple – Mac OS X, przygotowana została bezprzewodowa mysz: Mobile Mouse 3500 Limited Edtion. Dystrybucja obu gryzoni rozpoczyna się już we wrześniu, a cena została ustalona odpowiednio na 69,95 (Arc Touch Mouse) i 29,95 doladów (Wirelles Mobile Mouse 3500 Limited Edition).
Dzięki takim ruchom wyraźnie znamy kroki, jakie poczynił Microsoft, aby odbudować swoje udziały na rynku mobilnym. Zmiana polityki to jawne przyznanie się do porażki ekosystemu w walce o klienta z iOS-em i Androidem. Satya Nadella nie mógł dłużej czekać. Efekty mamy natychmiastowe – szereg sztandarowych usług niegdyś tylko na Windowsa, dziś stało się multi-platformowych. Podobna rzecz dzieje się z akcesoriami. Czy to kolejny krok do podboju rynku? Z pewnością nie prędko…