Firma Uber wprowadza nowe standardy bezpieczeństwa, aby przygotować się na zwiększoną liczbę przejazdów.
Uber chce chronić kierowców i pasażerów
Jak słusznie zauważa firma Uber, znoszenie kolejnych obostrzeń, wprowadzonych w ramach walki z koronawirusem SARS-CoV-2, sprawi, że więcej osób będzie odbywać przejazdy za pośrednictwem aplikacji. W związku z tym, aby zapewnić większe bezpieczeństwo zarówno kierowcom, jak i pasażerom, wdrożone zostaną nowe wytyczne. Tak, będą one obowiązywać również w Polsce.
Nowe standardy bezpieczeństwa zaproponowane przez Ubera przedstawiają się następująco:
- Ułatwiony dostęp do przesłon ochronnych – po pierwsze, Uber zamierza ułatwić zaopatrzenie w przesłony ochronne większość samochodów jeżdżących w ramach usługi. Dodatkowo, pasażerowie i kierowcy proszeni są o noszenie osłony twarzy, nawet jeśli pojazd wyposażony jest w przesłonę ochronną.
- Równe wymagania – firma podkreśla, że ważne będzie zachowanie odpowiedniej odległości. Oczywiście w samochodach, ze względu na ograniczoną przestrzeń w środku, trzeba będzie pogodzić się z kompromisami. Uber zaleca, aby pasażerowie zajmowali tylne miejsca.
- Weryfikacja zakrycia twarzy – w aplikacji dodano funkcję sprawdzającą, czy kierowcy noszą osłonę twarzy lub maskę ochronną. Przed przejściem w tryb online każdy kierowca zostanie poproszony o zrobienie sobie zdjęcia – aplikacja rozpozna, czy twarz jest odpowiednio zasłonięta. Jeśli aplikacja stwierdzi brak osłony twarzy, kierowca zostanie poproszony o jej nałożenie i ponowną weryfikację. Gdy kierowca pomyślnie przejdzie proces, aplikacja powiadomi o tym pasażera przed rozpoczęciem przejazdu.
- Gotowi do przejazdu – przed rozpoczęciem przejazdu pasażerowie oraz kierowcy będą proszeni o potwierdzenie zastosowanych przez nich środków bezpieczeństwa, w tym zasłonięcia twarzy oraz umycia rąk. Ponadto, zarówno pasażer, jak i kierowca, mogą anulować przejazd, jeżeli nie czują się bezpiecznie.
- Informacja zwrotna na temat bezpieczeństwa przejazdu – aplikacja Ubera od dawna umożliwia ocenienie przejazdu, zarówno w przypadku klienta, jak i kierowcy. Natomiast teraz będzie można wystawić dodatkową opinię dotyczącą zdrowia i czystości – np. braku osłony twarzy u pasażera lub kierowcy.
Uber ma nadzieję, że zmiany w korzystaniu z usługi pozytywnie przełożą się na utrzymanie bezpieczeństwa całej społeczności.
Polecamy również:
źródło: informacja prasowa