Dane użytkowników Twittera mogły być wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych reklam, mimo iż firma nie miała na to wyraźnej zgody. Wpadka ma być spowodowana błędem w ustawieniach serwisu społecznościowego.
Twitter odkrył problem i już go usunął
Informacje o problemach, które zagrażały prywatności użytkowników, pochodzą od samego Twittera. Firma we wpisie na oficjalnym blogu przyznała się do błędu, ale zaznaczyła również, że udało się już wyeliminować niepoprawne działanie stosowanych mechanizmów.
Dane, które według Twittera mogły trafić w ręce reklamodawców, obejmują kod kraju użytkownika, a także szczegóły związane z zaangażowaniem w daną reklamę. Ponadto, wśród udostępnionych informacji znalazły się te związane z urządzeniem, które było używane do przeglądania Twittera.
We recently discovered and fixed issues related to your settings choices for the way we deliver personalized ads, and when we share certain data with trusted measurement and advertising partners. We want to share more context around this with you: https://t.co/jDn5zeWVwU
— Twitter Support (@TwitterSupport) August 6, 2019
Narażeni byli m.in. użytkownicy, którzy wchodzili w interakcję z reklamami w mobilnej aplikacji. Wystarczyło, że ktoś kliknął w reklamę, aby przykładowo poznać więcej szczegółów o danym produkcie. Dane nie tylko trafiały do partnerów Twittera, ale także posłużyły do wyświetlania spersonalizowanych reklam.
Błąd występował od maja 2018 roku i usunięty został 5 sierpnia 2019 roku. Niestety, do tego czasu część osób mogła nieświadomie udostępniać prywatne informacje. Procesu tego nie można już cofnąć i pozostaje mieć nadzieję, że Twitter zastosuje teraz wyższe standardy bezpieczeństwa.
Prywatność była narażona już wcześniej
Nie jest to pierwszy błąd Twittera, który poznaliśmy w ciągu kilku ostatnich miesięcy. Firma niedawno poinformowała, że udostępniała lokalizację użytkowników. Dane były zbierane od właścicieli urządzeń z iOS, a następnie przekazywane jednemu z partnerów.
Co ciekawe, dane o lokalizacji były zbierane również ze wszystkich kont podłączonych do aplikacji. Wystarczyło, że przynajmniej na jednym koncie użytkownik wyraził zgodę na włączenie precyzyjnej funkcji lokalizacji.
Sprawdź ustawienia prywatności
To dobry moment, aby sprawdzić, jakimi informacjami dzielimy się z Twitterem. Można to zrobić z poziomu mobilnej aplikacji. W tym celu należy kliknąć na ikonę ze zdjęciem profilowym (lewy górny róg). Następnie wybieramy opcję Ustawienia i prywatność. Kolejnym krokiem jest przejście do pozycji Prywatność i bezpieczeństwo.
Polecamy również:
Nowy, znacząco zmieniony Twitter zaczyna trafiać do wszystkich użytkowników