3,77 mld – tyle godzin spędzili internauci w drugim kwartale 2019 roku na „oglądaniu, jak ktoś inny gra”. Streaming gier wideo jest bardzo popularny, a prym w tym biznesie wiedzie Twitch, który deklasuje konkurencję w postaci YouTube’a czy Facebook Gaming.
Zgodnie ze statystykami StreamElements, spośród wspomnianych 3,77 mld godzin, aż 2,72 mld, czyli jakieś 72,2 procent, spędzono na Twitchu. To przygniatająca przewaga wobec konkurentów. YouTube Live zdołał przyciągnąć uwagę widzów na 735,54 mln godzin (19,5% udziału w rynku), zaś Facebook Gaming mógł doliczyć się wyniku 197,76 mln godzin (5,3%).
Za 75 procent czasu spędzonego w Twitchu odpowiada 5 tysięcy najpopularniejszych kanałów na tej platformie. Im większa popularność danego kanału, tym więcej godzin ludzie spędzają na oglądaniu zawartych tam treści lub realizowanych streamów.
Rzucając okiem na tabelę z najpopularniejszymi grami wśród widzów, łatwo zauważyć, że prowadzi Fortnite, z ponad 300 milionami godzin obejrzanych transmisji. Niewiele niżej znalazło się League of Legends, a podium zamyka GTA V.
Twitch, którego właścicielem jest Amazon, niepodzielnie króluje wśród streamerów i widzów. Google już niejednokrotnie podejmował próby przejęcia większych udziałów w rynku strumieniowania rozgrywki dla publiczności, ale jak na razie daleko mu do nawiązania choć równorzędnej walki z Twitchem.
źródło: wirtualnemedia.pl