Samsung pod względem liczby sprzedawnych smartfonów pozostawia konkurencję daleko w tyle. Zawdzięcza to nie tylko bardzo rozbudowanemu portfoliu, ale przede wszystkim swojemu dobremu imieniu, które dla wielu jest synonimem najwyższej jakości. Zaufanie klientów objawiło się jeszcze w kolejny sposób – jak pokazują statystyki, to właśnie telefony Koreańczyków są najchętniej kupowane.
I nie chodzi tutaj o ujęcie ogólne, a konkretnie o urządzenia z Androidem, po które najczęściej sięgali klienci na całym świecie w pierwszej połowie 2016 roku. Jako kryterium przyjęto ilość sprzedanych egzemplarzy oraz udział w rynku danego modelu. W obydwu kategoriach bezapelacyjnie wygrał Samsung. W ścisłym TOP3 znalazły się trzy jego propozycje – odpowiednio – Galaxy S7 Edge, Galaxy J2 i Galaxy S7.
Jak widać, Galaxy S7 Edge rozszedł się w zaledwie o 300 tysięcy większej liczbie egzemplarzy niż kilkukrotnie tańszy Galaxy J2 (13,3 miliona vs 13 milionów). Niewiele gorzej sprzedał się też Galaxy S7 – do rąk klientów do końca czerwca trafiło łącznie 11,8 miliona sztuk tego modelu. Jak łatwo też policzyć, Samsung sprzedał już łącznie ponad 25 milionów swoich tegorocznych flagowców.
To trzeba przyznać – Galaxy S7 i Galaxy S7 Edge to niezwykle udane smartfony i wszyscy są nimi zachwyceni. Koreańczykom bez wątpienia udało się stworzyć prawdziwe bestsellery. Producent musi jednak pamiętać, że konkurencja nie śpi i sukcesywnie rośnie w siłę. Nie tylko Huawei, ale również Oppo i Vivo, które w ostatnim czasie zepchnęły z podium Xiaomi i Lenovo. Dlatego Samsung nie może pozwolić sobie spocząć na laurach i cały czas musi prezentować coraz to lepsze urządzenia – jak na przykład Galaxy Note 7.
Źródło: Startegy Analytics przez GizmoChina