Japoński producent, mający ogromne doświadczenie w hybrydach, zamierza mocniej wejść na rynek samochodów w pełni elektrycznych. Toyota w przyszłym roku pokaże nowego SUV-a, w którym nie będzie miejsca dla silnika spalinowego.
Toyota pracuje nad autem idealnie wpisującym się w obecne trendy
Jakie samochody są obecnie modne? Po pierwsze, SUV-y. Po drugie, hybrydy lub elektryki. Nic więc dziwnego, że wielu producentów, prezentując swoje najnowsze auta elektryczne, stawia przede wszystkim na SUV-y. Toyota nie jest tutaj wyjątkiem.
Japończycy pochwalili się, że w nadchodzących miesiącach pokażą nowy, w pełni elektryczny samochód, który zostanie oparty na platformie e-TNGA. Niestety, jeszcze nie poznaliśmy zbyt wielu szczegółów. Co więcej, udostępnione zdjęcia przedstawiają wyłącznie zarys sylwetki. Co ciekawe, jak zauważył serwis Autoblog, całość przypomina model przedstawiony w zeszłym roku, gdy firma ogłosiła współpracę z Subaru.
Wiemy już, że akumulatory zostaną umieszczone w podłodze, co powinno przełożyć się na niski, jak na SUV-a, środek ciężkości. Producent dodał, że elektryczny SUV został już ukończony i jest przygotowywany do wdrożenia do produkcji. Auto będzie powstawało w Toyota ZEV Factory w Japonii.
Toyota już niedługo zrobi kolejny krok w tworzeniu gamy samochodów elektrycznych na baterie i w najbliższych miesiącach zaprezentuje pierwszego średniej wielkości SUV-a z tym napędem. Uniwersalność i elastyczność technologii e-TNGA umożliwia nam projektowanie samochodów, które są nie tylko ekologiczne, ale także świetnie wyglądają i dają prawdziwą radość z jazdy – powiedział Koji Toyoshima, wicedyrektor Toyota ZEV Factory.
To dopiero początek jeszcze większej elektryfikacji oferty
Jak wspomniałem we wstępie, Japończycy mają już duże doświadczenie w hybrydach, a także od wielu lat rozwijają napędy całkowicie elektryczne. Co więcej, eksperymentują również z samochodami na wodorowe ogniwa elektryczne – np. model Mirai.
Platforma e-TNGA, na której będzie oparty nowy SUV, zostanie wykorzystana w całej gamie aut elektrycznych. Zapewnia ona dużą uniwersalność, możliwość projektowania samochodów należących do różnych segmentów, o różnych wymiarach i rozstawie osi.
Ponadto, stosowany może być napęd na przód, na tył oraz na obie osie. W zależności od modelu, segmentu i potrzeb użytkowników, można na niej montować silniki o różnej wielkości i mocy oraz akumulatory o różnych wymiarach i pojemnościach.
Trzeba przyznać, że całość zapowiada się naprawdę interesująco. Pierwsze efekty zobaczymy już niebawem – elektryczny SUV zostanie zaprezentowany w 2021 roku i co ważne, trafi do sprzedaży w Europie.