Bez wątpienia jedną z najprężniej rozwijających się platform społecznościowych jest TikTok. Teraz wprowadza nową funkcję, która z pewnością przypadnie do gustu kinomaniakom. Nowość ma na celu jeszcze bardziej zbliżyć użytkowników do świata filmów i seriali. O co dokładnie chodzi?
Zastanawiasz się co to za film? Nie musisz sprawdzać w komentarzach
TikTok przekonuje, że już od dłuższego czasu jest jednym z głównych źródeł odkrywania nowych filmów i seriali przez użytkowników. Poniekąd można się z tym zgodzić, ponieważ sam wielokrotnie tego doświadczyłem, kiedy właśnie na TikToku zobaczyłem urywek jakiegoś serialu i przekonał mnie na tyle, że obejrzałem potem jego kilka sezonów. Teraz platforma postanowiła jeszcze bardziej postawić na ten filmowy aspekt, wprowadzając nową funkcję o nazwie TikTok Spotlight, która ma na celu zaangażowanie społeczności kinomaniaków i ułatwienie studiom filmowym dotarcie do nowych fanów.
@tiktoknewsroom Introducing TikTok Spotlight, a new promotional solution that allows the entertainment industry to harness the power of TikTok fan communities to promote films, TV series and franchises.
♬ original sound – TikTok Newsroom
Funkcja identyfikuje filmy i seriale, które cieszą się popularnością na platformie, i przypisuje do nich specjalny link, który prowadzi do dedykowanej strony z dodatkowymi informacjami o produkcji. Użytkownicy mogą tam znaleźć m.in. opis fabuły, obsadę, oficjalne konta twórców, a także treści stworzone przez innych użytkowników TikToka. To jednak nie wszystko, ponieważ z poziomu dedykowanej strony można bezpośrednio przejść do platform streamingowych, aby obejrzeć film lub serial, a nawet kupić bilety na seans kinowy (póki co jedynie w USA).
TikTok Spotlight to jednak coś więcej
TikTok w swoim oświadczeniu przekonuje, że Spotlight to nie tylko narzędzie dla użytkowników, ale również dla studiów filmowych, które chcą w pełni wykorzystać potencjał platformy. Funkcja ta umożliwia studiom współpracę z popularnymi twórcami.
Dla dystrybutorów studiów filmowych Spotlight oferuje również zaawansowane narzędzia analityczne, które pozwalają na śledzenie, jak ich produkcje radzą sobie na platformie. Studia mogą monitorować kto angażuje się w promocję, jakie treści zyskują popularność oraz jakie trendy rozwijają się wokół ich filmów.
Pierwsze kampanie z wykorzystaniem nowego narzędzia, takie jak promocja filmu „Diuna: Część Druga” przez Warner Bros., pokazały, że ta nowa funkcja może znacząco wpłynąć na wzrost zaangażowania użytkowników i zwiększenie sprzedaży biletów. TikTok chwali się, że stał się najważniejszym źródłem ruchu na stronach sprzedaży biletów podczas premierowego weekendu filmu, co ma być dowodem na skuteczność nowej funkcji.