Jeśli nadal uważacie TikToka za „głupią” aplikację dla młodzieży, to najwyższy czas zmienić podejście. Mamy bowiem do czynienia z serwisem społecznościowym o ogromnym wynikach, który potrafi przyciągnąć użytkowników przed ekrany smartfonów na dłużej niż Facebook.
Jak najbardziej możemy mówić o potędze TikToka
Jeszcze nie tak dawno wydawało się, że nie ma już miejsca dla nowego gracza na rynku serwisów społecznościowych. W końcu został on zdominowany przez imperium Marka Zuckerberga, a część tortu przypadła również Snapchatowi. Potwierdzały to nieudane próby wejścia Google, czyli internetowego giganta, w świat serwisów społecznościowych.
Cóż, osoby, które twierdziły, że Facebook nie powinien obawiać się osłabienia swojej pozycji, nie miały racji. TikTok w dość krótkim czasie wdarł się na setki milionów smartfonów, przyciągając głównie młodszych użytkowników. Ponadto w tym serwisie społecznościowym narodziło się już wiele nowych nowych gwiazd, które mają miliony fanów na świecie. Co ciekawe, aplikacja rozwijana przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance może nawet osłabić obecną pozycję wyszukiwarki Google.
TikTok udowodnił, że nie tylko można przełamać monopol Facebooka, ale również stać się jednym z najsilniejszych graczy na rynku serwisów społecznościowych. Mało tego, wraz ze wzrostem popularności, to właśnie firma Zuckerberga zaczęła „podkradać” pomysły z chińskiej aplikacji.
Rewelacyjne wyniki dotyczą również Polski
Jak informuje serwis Wirtualnemedia.pl, opierając się na danych dostarczonych przez Mediapanel, polscy internauci spędzają już więcej czasu na TikToku niż na konkurencyjnych platformach. Wyprzedzony został nawet Facebook.
Z opublikowanych danych wynika, że TikTok w czerwcu 2022 roku odnotował 12,87 mln użytkowników, 43,24% zasięgu oraz 18 godzin, 31 minut i 55 sekund średniego czasu korzystania. Trzeba przyznać, że wyniki są naprawdę imponujące i nic nie zapowiada, aby miały w najbliższym czasie się pogorszyć.
Dla porównania Facebook, którego odwiedza 90% użytkowników internetu w Polsce, może pochwalić się średnim czasem korzystania na poziomie 16 godzin, 10 minut i 5 sekund. Nie będzie chyba jednak żadnym zaskoczeniem, że w pozostałych wynikach wypada już lepiej od TikToka – 26,35 mln użytkowników i zasięg 88,55%.
Pod względem liczby użytkowników TikTok znajduje się jeszcze za Instagramem – 15,76 mln. Warto jednak zauważyć, że Instagram przyciąga wzrok polskich użytkowników na znacznie krócej – średnio 4 godziny, 5 minut i 17 sekund. Najwidoczniej funkcja Reels, będącą odpowiedzią na TikToka, mimo iż popularna, nie wzbudza naprawdę wysokiego zainteresowania.
Twitter wyraźnie w dół
Dowiedzieliśmy się jeszcze, że Facebook względem maja stracił 132,2 tys. użytkowników, a także 3 minut i 50 sekund średniego czasu. Co prawda, TikTok także zaliczył spadek pod względem liczby użytkowników (o 133,8 tys.), ale zauważalnie wydłużył się średni czas spędzany w aplikacji – o godzinę, 19 minut i 54 sekund.
Sytuacja nie wygląda zbyt dobrze w przypadku Twittera. Okazuje się, że stracił 913,5 tys. użytkowników oraz 10 minut i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania. Cóż, najwidoczniej niekoniecznie potrafi przekonać do siebie polskich użytkowników.
Pełny raport, zawierający również dane dotyczące innych serwisów społecznościowych, znajdziecie w serwisie Wirtualnemedia.pl.