Apple jest bardzo dumne z tego, że dostarcza uzytkownikom swoich urządzeń wysokiej jakości treści za pomocą aplikacji Apple News. Jeśli ktoś śledził w niej publikacje The New York Timesa, to już ich tam nie znajdzie.
The New York Times kończy współpracę z Apple News
Drogi NYT oraz Apple się rozchodzą. W gruncie rzeczy, nigdy nie była to zbyt zażyła relacja, ale dzisiejsza decyzja Timesa wskazuje, że wydawcy nie zależało aż tak bardzo na utrzymaniu swojego miejsca w aplikacji Apple News. Skąd ta decyzja?
The New York Times tłumaczy na swojej stronie, dlaczego rezygnuje z Apple News:
Podstawą zdrowego modelu między The Times a platformami zewnętrznymi jest jasna ścieżka odsyłająca czytelników na nasze strony, dzięki czemu możemy szacować dokładnie zasięg, bezpośrednio kształtować relacje z czytelnikami oraz ustalać reguły biznesowe. Nasze relacje z Apple News nie spełniają tych wymogów. Meredith Kopit Levien, dyrektor operacyjny The Times
The Times jest chyba pierwszą tak dużą organizacją medialną, która otwarcie opuszcza Apple News. To o tyle ciekawe, że NYT nigdy nie był związany umową w usłudze Apple News+, która nawiasem mówiąc od samego początku miała nieco pod górkę, jeśli chodzi o popularność oraz kontakty z wydawcami.
Wojna na newsy
Największe firmy technologiczne doskonale zdają sobie sprawę z wartości informacji, pojętej dosłownie: ten, kto opublikuje coś jako pierwszy, ma szansę zarobić na tym najwięcej pieniędzy.
Agregatory treści, zwłaszcza dobrze spersonalizowane pod zainteresowania użytkowników, w dużej mierze wyparły już czytniki RSS, więc takie firmy jak Apple, Facebook czy Google zastanawiają się, w jaki sposób najbardziej efektywnie spieniężyć dziennikarstwo.
Jak na razie, próby te nie idą w kierunku monopolizacji rynku informacyjnego, skoro taki The New York Times bez wyrzutów sumienia potrafi porzucić Apple. Wydaje się więc, że jeszcze daleka droga do tego, by giganci technologiczni mówili nam, jak żyć. Na szczęście.