Samochody produkowane przez Teslę wzbudzają duże emocje, głównie za sprawą wprowadzanej elektrycznej i technologicznej rewolucji na rynku motoryzacyjnym. Jak jednak firma radzi sobie ze sprzedażą?
Sprzedaż rośnie i to dobra wiadomość
Tesla pochwaliła się wynikami osiągniętymi w drugim kwartale 2019 roku. Po pierwszych trzech słabych miesiącach sprzedaż zauważalnie wzrosła, co zostało naprawdę pozytywnie przyjęte przez giełdę – cena akcji wzrosła o ponad 7%.
Producent elektrycznych samochodów wyprodukował 87048 pojazdów i dostarczył około 95200 egzemplarzy. Tesla dodała, że 7400 pojazdów nadal znajduje się w tranzycie i zostaną one uwzględnione dopiero w podliczeniu trzeciego kwartału.
Dużą część kwartalnej produkcji stanowi Model 3, który nie tylko może okazać się hitem rynkowym, ale również może być… „Tesla killerem” w przypadku droższych modeli amerykańskiego producenta. Model 3 został wyprodukowany w 72531 egzemplarzy.
Tesla z nowymi funkcjami bezpieczeństwa. Oto jak powinny wyglądać aktualizacje oprogramowania
No cóż, oczekiwaliśmy, że może Mercedes lub Audi wyprodukuje samochód elektryczny mogący zagrozić Modelowi S, a okazuje się, że najsilniejszego rywala mogła dostarczyć sama Tesla. W przypadku Modelu S i X łączna produkcja wyniosła 14517 sztuk. Oczywiście Model 3 nie zabije całkowicie produkcji bardziej prestiżowych egzemplarzy, ale może odczuwalnie wpłynąć na spadek ich sprzedaży.
Jeśli porównamy osiągnięte wyniki z pierwszym kwartałem bieżącego roku, to wzrost jest imponujący. Tesla w ciągu trzech pierwszych miesięcy dostarczyła 63 tys. samochodów, co oznacza, że w drugim kwartale mamy do czynienia z wynikiem o 51% lepszym.
Nic nie wskazuje, aby sprzedaż Tesli miała się nagle załamać. Firma najpewniej będzie odnotowywać kolejne wzrosty, chociaż niewykluczone, że po drodze pojawią się gorsze kwartały.
Samochody elektryczne zyskują na popularności
Nie tylko Tesla, ale również pozostali producenci samochodów poszerzają ofertę o kolejne modele elektryczne. Audi promuje obecnie e-trona, Skoda przedstawiała elektryczną odmianę Citigo, Opel pokazał e-Corsę, a Volkswagen zbiera już zamówienia na elektrycznego ID.3.
Interesująco zapowiada się jeszcze Honda e, a także deklaracja Mercedesa, który zamierza przeprowadzić elektryfikację AMG. Sportowe samochody z logo AMG mają zmienić się już w 2021 roku.